بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک میلیون و 188 هزار و 500 تن از سیمان در روز شنبه 27 شهریور ماه و 133 هزار تن نیز در روز یکشنبه 28 شهریور ماه روی تابلوی بورس کالا می رود.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار سهام در مهرماه روند صعودی به خود بگیرد؛ چرا که شرکتهای حاضر در بورس و فرابورس غالبا در شهریور فروش بهتری نسبت به میانگین فروش 5 ماهه خودشان ثبت می‌کنند.
وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.
از سهام پارس فولاد سبزوار و توسعه سامانه های نرم افزاری نگین در بورس و فرابورس، امروز(چهارشنبه) از سیزدهمین و چهاردهمین عرضه اولیه امسال رونمایی می‌شود.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۷۳ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۶۷۰.۱۰ واحدی بالا رفت.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۶ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۶۸.۴۳ واحد بسته شد.
دهقان دهنوی در رابطه با نمادهای استانی رها شده سهام عدالت و مشکلات این نمادها، بیان کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی مانند بقیه شرکت ها هستند بنابر این مشمول همه موارد و قانون های نظارتی سازمان بورس هستند برخی از این نمادها صورت های مالی خودشان را ارائه نداده اند و کسانی که در این شرکت ها بوده اند همکاری لازم را نکرده اند.
سیزدهمین عرضه اولیه در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول 5 درصد از سهام توسعه سامانه‌ های نرم‌ افزاری نگین به سرمایه‌گذاران واجد شرایط در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه می‌شود.