بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

با توجه به نزدیک شدن موعد مقرر برای انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های پالایشی در سایت کدال، اما همچنان نرخ دقیقی از نفت خام به‌عنوان مبنای محاسبه در اختیار این شرکت‌ها قرار نگرفت.
سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در دوره جدید مدیریت خود اقداماتی از جمله ایجاد سامانه یکپارچه صدور مجوز نهادهای مالی، پیگیری جهت سقف گذاری نرخ سوخت و خوراک صنایع را انجام داده است
شاخص کل بورس امروز بیش از ۱۱ هزار واحد کاهش یافت و به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.
بر اساس اطلاعیه عرضه منتشر شده توسط بورس کالا، روز چهارشنبه ۸۵۰ دستگاه خودروی کارا تک کابین و دو کابین در بورس کالا عرضه خواهد شد. به این بهانه، در این گزارش بررسی کردیم که فرآیند فروش خودرو در بورس کالا به شکل است و چگونه می‌توان از این طریق اقدام به خرید خودرو کرد. به علاوه نگاهی انداختیم بر محصولاتی که به زودی در بورس کالا عرضه خواهند شد.
دولت‌‌‌ها در پی حمایت از اقشار مختلف جامعه در اثر شوک‌‌‌های اقتصادی، سیاست‌‌‌های مختلفی را در پیش می‌‌‌گیرند.
مدیرعامل اسبق فرابورس ایران به عملکرد دولت سیزدهم و نیز سازمان بورس در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هیجان بازار سهام نسبت به چند ماه گذشته تحت تاثیر تصمیمات اتخاذشده کاهش پیدا کرد و مسوولان تلاش لازم را برای ایجاد ثبات در این بازار به کار گرفته‌اند.
تثبیت قیمت کالاها براساس ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی باعث بروز عدم‌تعادل شدیدی در بخش‌هایی از اقتصاد شد. کمترین تاثیر آن، افزایش قاچاق به کشورهای همسایه و همچنین حصول سودهای موهومی برخی صنایع، نظیر ماکارونی و بیسکویت، از صادرات غیرمستقیم گندم و روغن بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت دریافت سهام عدالت هستند و شرایط کنونی آن‌ها مبنای تصمیم گیری برای واگذاری سهام به آن هاست.
بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز و در یک روند کاملا رو به رشد افزایش 10 هزار و 819 واحد به رقم یک میلیون و 583 هزار و 799 واحد رسید.
به دنبال تغییرات قیمتی رخ‌داده در برخی از کالاهای اساسی، این روزها تنور انتظارات از بازار سهام نیز داغ شده و حتی پای سیگنال‌فروشان نیز مجددا به تالار شیشه‌ای باز شده است.
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 12.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 801 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 450 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
کارشناس ارشد بازار سرمایه مطرح کرد: سوتی زنی بر بهبود سطح کیفیت گزارشات منتشر شده در سامانه کدال تاثیر می‌گذارد زیرا ناشران  با دقت بیشتری گزارشات خود را جمع بندی خواهند کرد.
پایان خوش بورس در این هفته درحالی اتفاق افتاد که شاخص کل در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش جزئی روبه‌رو شده بود و روند معاملات، سرمایه‌گذاران را در مورد ادامه روند صعودی در روزهای آتی مردد کرده بود.