بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

شاخص بورس در پایان معاملات امروز با رشد 14 هزار و 991 واحد در شاخص کل به رقم یک میلیون و 418 هزار و 609 واحد رسید.
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افزایش 12 هزار و 730 واحدی به کانال یک میلیون و 403 هزار و 589 واحدی رسید.
یک تحلیلگر بورس بر این باور است که بازار سهام در شرایطی روندی صعودی خواهد داشت که تکلیف مذاکرات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت مشخص شود.
غریب پور در کارنامه خود مدیریت عاملی پتروشیمی شازند ، گروه توسعه ملی و ریاست هیات عامل ایمیدرو را دارد...
پرونده بازارها در سال۱۴۰۰ به بایگانی رفت. بازار سهام که دو سال متوالی، یکه‌‌تازی می‌‌کرد، در آخرین سال قرن از رقبایش جاماند و سودی کمتر از ۳درصد از آن سهامداران خود کرد. در میان دیگر گزینه‌های سرمایه‌‌گذاری نیز دلار ۸/ ۵درصد افزایش ارتفاع داد و سکه بیش از ۱۱درصد گران‌‌تر دادوستد شد. در بازار مسکن هم آمارها از رشد ۲/ ۹درصدی حکایت می‌‌کرد. به این ترتیب پس از چند سال صعود پرشتاب قیمت‌‌ها، شاهد چربی‌‌سوزی در بازارهای دارایی‌‌محور و ثبات نسبی قیمت‌‌ها بودیم.
کنگرلو گفت: صندوق به تعهداتش پایبند بوده و مشکلی برای اجرای آن ندارد؛ به طوری که تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار واریز شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اوضاع بورس در سال آینده بهتر می شود

پور ابراهیمی گفت: احکامی که اثرات منفی بر بازار بورس دارند به طور حتم توسط نمایندگان، به خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس بازنگری خواهد شد.
حمید میرمعینی گفت: پیش بینی وضعیت بازار سرمایه برای سال آینده به مذاکرات و جنگ اوکراین و روسیه وابسته است و در نتیجه کار بسیار دشواری است.
رئیس سازمان بورس گفت: سامانه‌ای که در نظر گرفته شده به نحوی است که شرکت‌ها وجوه را در اختیار سپرده گذاری برای مدت زیادی قرار نمی‌دهند، فایل‌ها که آماده شد وجوه دریافت و بلافاصله پرداخت می‌شود.