پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۱۰ مهرماه

شاخص کل در انتهای جریان معاملات دومین روز هفته، با افت ۱۷ هزار واحدی در پله دو میلیون و ۶۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش سایت خبری پرسون، معاملات بورس تهران در روز یکشنبه در حالی آغاز شد که جریان ناامیدی اهالی بازار در روز آغازین هفته، به بازار یکشنبه نیز سرایت کرده بود. جریان معاملات این دو روز نشان داد، گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها آنچنان توانایی به حرکت درآوردن بازار زخمی این روزها را ندارد.

عملکرد نماگرهای تالار شیشه‌ای

در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با کاهش ۰.۸۳ درصدی، معادل ۱۷ هزار و ۳۷۰ واحدی از ارتفاع این شاخص، در پله دو میلیون و ۶۷ هزار متوقف شد.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده بررسی روند عمومی قیمت تمامی شرکت‌های بورسی است، عملکرد موازی را به ثبت رساند و با کاهش چهار هزار و ۸۶۲ واحدی در ارتفاع ۷۱۰ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس نیز که منعکس‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است با کاهش ۰.۸۸ درصدی معادل ۲۲۹.۰۸ واحدی از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۵ هزار و ۷۸۱ واحدی ایستاد.

وضعیت شاخص کل و هم وزن تفاوت معنادار و خاصی نسبت به هم ندارند؛ البته شاخص هم وزن می‌تواند زودتر واکنش نشان داده و با توجه به تحرکات نصفه و نیمه در برخی تک سهم‌ها، احتمالا افزایش تقاضا برای سهام متوسط و کوچک در نیمه دوم مهرماه بالاتر خواهد رفت.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه چهار و ۸۸۹ میلیارد تومان نشان می‌داد. ارزش معاملات نسبت به سطح روز قبل کاهش یافت. قرارگیری ارزش معاملات در میانه کانال چهار هزار میلیارد تومان هنوز برای افزایش پویایی بازار کافی نیست.

522073