عرضه شفاف سیمان و فولاد ؛ کمیته ویژه چه تصمیمی می گیرد؟

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه موضوع عرضه مصالح ساختمانی درستاد اقتصادی دولت تعیین تکلیف شد که قرار بر این است تا همچنان عرضه این کالاها در بورس انجام شود، اعلام کرد: برای رفع ایرادات نحوه عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا کمیته سه‌جانبه‌ای تشکیل می‌شود.
تصویر عرضه شفاف سیمان و فولاد ؛ کمیته ویژه چه تصمیمی می گیرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر اقتصاد تأکید کرد: وزارت راه‌وشهرسازی چند نکته درباره فرایند عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا دارد که در کمیته یادشده مورد بررسی قرار می‌گیرد. رفع اشکال احتمالی از شیوه عرضه محصولات ساختمانی ازجمله سیمان و فولاد اگر به شفافیت هرچه بیشتر بازار و کشف واقعی قیمت بینجامد و مانع رانت شود، قابل دفاع است و از این جهت باید منتظر ماند و دید اعضای کمیته‌ ویژه چه تصمیمی قرار است بگیرند.

راه این است که همه به شفافیت رأی دهند و اگر قرار بر حمایت دولت از ساخت مسکن ارزان باشد، این حمایت هم هدفمند باید باشد و البته باعث توزیع رانت و زیان سهامداران نشود.

چه اینکه غالب سهامداران شرکت‌های فولادی و سیمانی را بازنشستگان و طیف وسیعی از مردم هستند و هرگونه مداخله در سیستم عرضه این کالاها به زیرزمینی شدن تجارت می‌انجامد. بهتر است تا راهی غیر از خروج عرضه این محصولات از بورس کالا یافت شود وگرنه بیراهه‌هایی در پیش خواهد بود.

منبع: همشهری

545026