بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

بورس کالا در اطلاعیه‌ای شرایط خرید خودرو را اعلام کرد؛ براساس این اطلاعیه ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی از زمان تایید عرضه تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه بوده و هر کد بورسی صرفا امکان خرید یک خودرو دارند.
احتمالات احیای برجام به کاهش رونق در بازار فیزیکی بورس کالا انجامید

شمش گران در بورس کالا / انتظار بازگشت قیمت

انتظار بازگشت قیمتی در بازارهای کالایی با سیگنال‌های ارزی باعث شد تا بازار فیزیکی بورس کالای ایران در رینگ صنعتی و بخش قابل توجهی از محصولات پلیمری از رونق بیوفتد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت نمی داند که با واگذاری خودروسازان، آینده صنعت خودرو بهبود خواهد یافت و یا این که مانند بسیاری از واگذاری های ناموفقی که دولت داشته است، این واگذاری نیز با شکست مواجه خواهد شد.
حجم مبنا برای نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران شامل بانک دی، سیمان لار سبزوار و پالایش نفت شیراز از روز چهارشنبه(۲ شهریور) اعمال نخواهد شد.
روند بازار در روز گذشته در نیمه دوم معاملات نزولی بود و شاهد رشد عرضه‌ی حقیقی بودیم. در بازار ارز و طلا نیز پس از چند روز نزول قیمت‌ها، رشد قیمت ها را شاهد بودیم.
مجید عشقی شنبه شب در گفتگو با شبکه 5 سیما در خصوص عملکرد خود در سازمان بورس در 10 ماه گذشته گفت: در این مدت تلاش کردیم تا بازاری کارا، شفاف و منصفانه داشته باشیم و التهابات بازار را مدیریت کنیم.

مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره جزئیات دریافت وام به پشتوانه سهام توضیح داد.
بورس کالا مجوز عرضه خودروهای سنگین تولید داخل در بورس را به یک شرکت خودروساز ارائه داد.
متعدد مالیاتی، تصویب بسته ۱۰ بندی مبارزه با خروج غیر رسمی ارز، کسری ۲۰ هزار میلیاردی بودجه ۴ ماهه و آغاز عرضه خودرو در بورس کالا از مهمترین اخبار اقتصاد کلان در هفته اخیر بود.
آخرین اخبار حاکی از آن است که ثبت‌نام در سامانه سجام برای مشمولان سهام عدالت رایگان شده و این افراد می‌توانند با استفاده از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.
کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که کنترل هیجان، حفظ امیدواری و روحیه مثبت، معامله بر اساس ارزندگی و تحلیل می‌تواند کارهگشا باشد.