پیش بینی بورس امروز ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ادامه نوسان‌های رکودی!

بازار سرمایه با گذران ۵ روز متوالی منفی، در روز یکشنبه توانست کمی از ریزش‌های خود را جبران کرده و به این ترتیب شاخص کل در فاز افزایشی قرار بگیرد. در این روز روند معاملات بورس سبب شد شاخص کل با افزایش هزار و ۱۰۵ واحدی، معادل ۰.۰۵ درصد رشد کند و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی برسد. روند صعودی بورس ماندگار خواهد بود؟
تصویر پیش بینی بورس امروز ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ادامه نوسان‌های رکودی!

به گزارش سایت خبری پرسون، در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۰۵ درصدی، معادل هزار و ۶۶ واحد، در سطح دو میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۷۵ واحدی قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز عملکردی موازی را به ثبت رساند؛ به نحوی که با رشد ۰.۳۹ درصدی (معادل دو هزار و ۹۲۵ واحد)، تا پله ۷۶۰ هزار واحدی پیش رفت.

پیش بینی بورس دوشنبه

بررسی روند نماگرهای سهامی در جریان معاملات دومین روز هفته نشان می‌دهد، همان‌طور که انتظار می‌رفت، خریداران با دستی پر بازار را آغاز کردند.

پس از نیم ساعت ابتدایی، اما فروشندگان هم در بازار ظاهر شدند و تقابل این دو دسته باعث شد تا بخشی از رشد نماگر‌های تالار شیشه‌ای پس گرفته شود. با این وجود در نماد‌های بورسی، شاخص تقاضا در روز یکشنبه روی عدد ۲.۰۸ ایستاد.

همچنین نشانگر قدرت خرید حقیقی با ثبت عدد ۱.۱۵، نشان از برتری خریداران داشت. سرانه خرید حقیقی، اما به میزان ۲۰.۳۸ میلیون تومان در بازار یکشنبه ثبت شد که پایین‌تر از میانگین روز‌های اخیر بود.

این موضوع نشان می‌دهد دید بخش بزرگی از معامله‌گران بازار سهام، نوسان‌گیری چند روزه یا حتی روزانه است. به طوری که پس از رشد اندکی، سهامداران در سوی فروش تابلو می‌ایستند و سود کمتر از ۱۰ درصدی خود را شناسایی می‌کنند.

تایید و تکذیب‌های متوالی اخبار مرتبط با خودروسازان (توافق انجمن صنفی قطعه‌سازان با وزارت صمت برای فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با فرمول پنج درصد زیر حاشیه بازار) باعث شده بود تا بازار در فاز شک و تردید نسبت به تداوم مسیر مثبت قرار گیرد.

در راستای پیش بینی بورس دوشنبه، به نظر می‌رسد، هیچ‌کدام از دو گروه خریداران و یا فروشندگان برتری خاصی نداشته باشد و بازار در ادامه نوسان‌های رکودی خود، گام متعادل دیگری بردارد.

بورس امروز ۱۸ دی

کماکان شاهد یک بازار نوسانی هستیم که بعضی روزها رو به بالا معامله می شود و بعضی روزها رو به پایین که البته نه بالایش چندان قابل توجه است و نه پایین اش. به نظر می رسد این معاملات کم رمق با دامنه نوسان محدود کماکان در بازار ادامه داشته باشد و البته هر روز که شروع می شود با حال و هوای بسته شدن روز قبل معامله شود.

برای بورس امروز پیش بینی می شود گروه خودرو به عنوان گروه پرتراکنش این روزها، با جو منفی شروع به معامله کنند اما در ادامه وضعیت معاملاتی آنها بهتر شود و در کلیت بازار هم پیش بینی می شود فردا شاهد یک حرکت از منفی به متعادل در بازار باشیم. البته با همین شرایط هم هستند سهم هایی که در طول روز یا هفته نوسان قابل توجه می دهند. به نظر می رسد فعلا باید با همین نوسان ها سر کرد تا بازار سر و شکل پیدا کند.

بورس زیر سایه رکود اقتصاد

برخلاف روند مثبت شاخص کل بورس در روز گذشته «برزو حق‌شناس» کارشناس بورس معتقد است بازار همچنان تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار دارد. او در این باره به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: بازار در حدود یک ماه گذشته یک روند صعودی داشته، اما وقتی کلیت اقتصاد ما در رکود به سر می‌برد بورس نیز در سایه آن قرار می‌گیرد. همچنین یک مقدار فشار عرضه‌ها بالا رفته و سمت تقاضا ضعیف شده و به طور کلی بازار در انتظار یک محرک است.

محرکی که به گفته وی می‌تواند نرخ دلار باشد، می‌تواند جدی‌تر شدن بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها باشد. اما نمای کلی بازار، رکودی است به آن معنا که نه مثبت قوی می‌خورد نه منفی قوی. از همین رو به نظرم بازار سرمایه در پایان هفته متعادل رو به مثبت خواهد بود.

منبع: ایسنا

575315