بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که با انجام قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌های این شرکت‌ها، واگذاری سهام این دو خودروساز تا یکی دو هفته دیگر انجام شود.
سارا فلاح تحلیلگر بازار سرمایه، درباره روند معاملات بورس در هفته جاری گفت: بازار بورس این هفته روند نزولی و منفی خواهد داشت.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون ۱.۹ میلیون سهامدار عدالت شماره شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت ارائه نکرده‌اند.

در یک هفته اخیر که روند تغییرات ارزش معاملات سهام نزولی بود، سهم اوراق بدهی از معاملات بازار سهام افزایش چشمگیری یافته است. همچنین در تیرماه نسبت به ماه گذشته سهم اوراق از معاملات کل بازار بیشتر بوده است.
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون کارهای بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی و پایش مصارف عمده مانند نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و... انجام شده که این موضوع مطابق با تأکید صریح قانون در بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبنی بر اولویت‌دهی بر هوشمندسازی مصارف عمده بوده است.

یک کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار فردا می گوید: بورس فردا نه منفی است و نه مثبت. معاملات روی مدار تعادل حرکت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت : قیمت گاز در اروپا مترمکعبی بیش از ۲ دلار است و حتی زمان‌هایی به بالای ۴ دلار نیز می‌رسد، در حالی که قیمت گاز در ایران در بخش خانگی حدود ۷۰ تومان است.
یک هفته دیگر با افت قیمت سهام سپری شد و در حالی بورسی‌ها به استقبال حساس‌ترین هفته تیرماه می‌روند که بر اساس یک سنت نانوشته، شاهد ترافیک گزارش‌دهی بنگاه‌ها درباره عملکرد فصل بهار خواهیم بود. رویدادی که می‌تواند تصویری شفاف‌تر برای اخذ تصمیمات سرمایه‌گذاری به فعالان بازار ارائه دهد و شاید راه‌گریزی از اصلاح بیشتر قیمت‌ها باشد. در این میان همزمان وزیر صمت از رو به اتمام بودن فرآیند ارزش‌گذاری دو خودروساز بزرگ بورسی خبر داده آن هم در شرایطی که عملیات ارزشمندسازی سهام دولتی آغاز شده است.
سهام عدالت به عنوان یکی از طرح های ملی در دهه ۸۰ اجرایی شد و در سال های گذشته با واریز سود سهامداران به حساب آنها توانست شیرینی این موضوع را برای افرادی که دارای این سهام هستند، به همراه داشته باشد.

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق سهام عدالت ثبت شده است.

شاخص کل بورس در هفته جاری کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد اما در نهایت هفته را سبزپوش به پایان برد.
دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه ضمانت این سهام وام دریافت کنند. شرایط دریافت و بازپرداخت وام با ضمانت سهام عدالت چگونه است؟
احسان خاندوزی در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: با همکاری وزارت رفاه این تکلیف قانون بودجه را با اولویت دهک‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی پیگیری می‌کنیم و پیش نویس مصوبه آن آماده و به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و به محض تصویب به اجرا می‌رسد.

ریزش قیمت سهام در تالار شیشه‌ای روز دوشنبه ‌شدت گرفت و همزمان حقیقی‌ها نیز راه خروج را با سرعت بیشتری در پیش گرفتند. تداوم ابهامات سیاسی و اقتصادی و چشم‌انداز نگران‌کننده بازار کامودیتی‌ها سبب شده است ضعف تقاضا بیش از گذشته در بازار سهام خودنمایی کند. در این میان باید دید در روزهای پایانی برگزاری مجامع، صورت‌های مالی بزرگان شاخص‌ساز، ناجی بورس تهران می‌شود؟
با ثبت یک افت 10 هزار واحدی، بورس به استقبال یک روز معاملاتی دیگر می رود تا احتمالا دوباره افت کند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد

ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد.