بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

پای خودرو دوباره به بورس کالا باز شده است و متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۷ امروز، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. براساس مشخصات کالای قابل عرضه هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: در حال حاضر از ۴۹۶ هزار میلیارد سرمایه نزد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، نزدیک به ۷۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سهم وجود دارد، که نزدیک به حدود ۱۴.۸ درصد سرمایه‌گذاری در سهم ( سهام، حق تقدم سهام، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه‌گذاری و ...) است.

دو سال است که فروش سهام عدالت در بازار سهام با وقفه مواجه شده است. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که حجم بالای این سهام، مانع از آن می‌شود که فروشندگان آن بتوانند در آینده‌ای نزدیک به حق طبیعی خود مبنی بر فروش دارایی یادشده، دسترسی داشته باشند. این در حالی است که از زمان آزادسازی تاکنون، ارزش این دارایی افت سنگینی داشته و از محدوده ۲۰میلیون تومان در میانه مردادماه سال۱۳۹۹ به محدوه ۱۳میلیون تومان رسیده است. آن هم در شرایطی که هیچ راهکاری برای یخ‌زدایی از سهام عدالت ارائه نشده است.
کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد که معاملات بورس فردا به طرف خاصی نمی‌رود به خاطر اینکه بازار منتظر اخبار بهتری از برجام است.
اطلاعیه مهم سمات منتشر شد:

رایگان سجامی شو !

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد : مشمولان سهام عدالت می‌توانند با استفاده از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.
تایید دوم رکود تولید در جدیدترین گزارش شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی منعکس شده است. ارقام گزارش، نمودی از صورت وضعیت اقتصادی ۳۰۲ شرکت صنعتی و معدنی حاضر در بورس تهران است. گرچه شرایط تولید در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود یافته است، اما در مقایسه با خرداد۱۴۰۱ روند کاهشی دارد. این وضعیت تایید می‌کند بخش تولید در سال جاری نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند. نوساناتی که بخشی از آن به واسطه قطع برق رخ داده و بخشی نیز به اعمال سیاست‌هایی مضر برای تولید صنعتی و معدنی مربوط است.
رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ضمن تشریح آخرین وضعیت تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بر این موضوع تاکید کرد که یک ریال از منابع صندوق تثبیت از بازار سهام خارج نشده است.

در معاملات روز سه‌شنبه هجدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 3 هزار و 19 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 451 هزار و 942 واحد رسید. 

فرابورس ایران از شمول ۹ نماد معاملاتی برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل با رعایت بندهای ۲ ، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.
شاخص کل بورس امروز با صعود ۷ هزار و ۳۳۸ واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.
دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ درصدی سود نقدی امسال سهام عدالت خبر داد.
با تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس گروه خودروسازی بهمن برای عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا اعلام آمادگی کرد. گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه در هفته پایانی مردادماه اعلام آمادگی کرده است.