بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

حدود ۷۰ درصد جنگ و درگیری­‌های نظامی در جهان در دایره ­ای است که یک طرف آن در افغانستان و طرف دیگر آن در لیبی است. اگر خوانندۀ این سطور تجربۀ تعامل مستقیم با سیاست­مداران و جوامع منطقۀ خاورمیانه را داشته باشد احتمالاً تصدیق می­‌کند که یک ذهنیتِ کانونی وجود دارد: که عموماً دولت­ها و جوامع این منطقه، علل این وضعیتِ نابسامان و جنگ را «بیرونی و خارجی» می­دانند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.
بزرگترین عرضه اولیه امسال به تاخیر افتاد

اعلام زمان جدید عرضه «ستاره خلیج فارس»

عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس احتمالا بزرگترین عرضه اولیه بازار سهام در امسال باشد. این عرضه اولیه قرار است زمستان امسال انجام شود.

تحریم تسلیحاتی ایران بعد از ۱۰ سال روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه لغو می‌شود اما لغو تحریم تسلیحاتی ایران چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سه هفته آینده فشارها به ایران بیشتر خواهد شد؛ ما به مردم گفته و‌ می‌گوییم ریسک‌بازار ارز بسیار بالا است و ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.
پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها لیدرهای جدید بازار

فشار سنگین عرضه در نمادهای خودرویی

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر عرضه در گروه‌های شاخص‌ساز مانند فلزات اساسی، خودرویی‌ها باعث افت بیش از نیم درصدی شاخص کل شد.
تحرکات آخرین روز هفته

خودرویی‌ها بیشترین عرضه را دارند

در حالی که روند بازار دیروز نوسانی بود و در نهایت با افت شاخص همراه بود اما به نظر می‌رسد بازار امروز از نظر حجم عرضه نسبت به دیروز بهتر باشد.
مدیرعامل بورس تهران:

اصلاح قیمتی در بورس ادامه دارد

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه ممکن است که برخی از شرکت‌ها هنوز هم اصلاح قیمت داشته باشند، گفت: دولت به کسی درباره بورس تضمینی نداده و همواره اعلام می‌‌شد که کسی نمی‌تواند سرمایه گذاری در بورس را تضمین کند.
با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه در نمادهایی چون فولاد، فملی و گروه بانکی باعث شد تا شاخص کل بعد از رشد ۷ هزار واحدی عقبگرد کند و ۱۰ هزار واحد ریزش داشته باشد.
پیش‌بینی بورس امروز 22 مهر 99

شاخص کل امروز هم منفی است؟

دیروز بازار سهام بیش از یک درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید. اما باید دید بازار امروز چگونه پیش می‌رود؟ آیا امروز هم با افت به کار خود پایان می‌دهد؟
اولین تحرکات بورس امروز

عرضه در شاخص‌سازان ادامه دارد

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز نمادهای خودرویی بیشترین تقاضا را دارند اما به نظر می‌رسد امروز نیز مانند دیروز عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند فولاد و فملی ادامه دارد.
مدتی است که از پذیره‌نویسی صندوق ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سهام پالایشی می‌گذرد. قانون‌گذار که جهت تسهیل فروش و ترغیب سرمایه‌گذاران برای خرید یونیت‌های صندوق (پالایشی یکم) تخفیف ۲۰ درصد را در نظر گرفته بود با مشاهده شرایط نزولی بازار سهام و از بین رفتن تخفیف به یکباره ۱۰ درصد دیگر به این رقم افزود. هر چند مبنای قیمت فروش صندوق (پالایشی یکم) ۳۰ درصد کمتر از قیمت پایانی روز چهارم شهریور ماه شد اما این تخفیف نیز در جریان معاملاتی روزهای منفی بورس تقریبا سوخت.
شایعه بحث اعمال سقف مجاز رشد قیمت‌ها برای معاملات مصنوعات فولادی در بورس کالا مدتی است که مورد بحث قرار گرفته و حتی در شبکه‌های اجتماعی صورت‌جلسات متفاوت و بعضا متناقضی مخابره می‌شود.
سیگنال مهم به بازار فردا

بازار با افزایش تقاضا پایان یافت

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افت بیش از یک درصدی به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی را پشت سر گذاشت.اما با توجه به بهبود روند معاملات در ساعت پایانی معاملات به نظر می‌رسد روند بازار فردا بهتر از امروز باشد.
با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که شاخص هم‌وزن روزهای متوالی مثبت بود به دلیل فشار عرضه در کلیت بازار منفی شده بود اما در ادامه روند معاملات دوباره روندی صعودی پیش گرفت.
بازار امروز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز در آغاز کار روندی نزولی داشت اما به نظر می‌رسد تقاضا در بازار سهام در حال بازگشت است.

در حالی که نماد بانک در دوره اصلاح افت قیمت شدیدی بین نمادهای بانکی داشت اما این نماد آماده افزایش سرمایه ۳۸۸۳ درصدی است که تغییر محسوسی در سوددهی این نماد ایجاد خواهد کرد.