بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدتی است که از پذیره‌نویسی صندوق ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سهام پالایشی می‌گذرد. قانون‌گذار که جهت تسهیل فروش و ترغیب سرمایه‌گذاران برای خرید یونیت‌های صندوق (پالایشی یکم) تخفیف ۲۰ درصد را در نظر گرفته بود با مشاهده شرایط نزولی بازار سهام و از بین رفتن تخفیف به یکباره ۱۰ درصد دیگر به این رقم افزود. هر چند مبنای قیمت فروش صندوق (پالایشی یکم) ۳۰ درصد کمتر از قیمت پایانی روز چهارم شهریور ماه شد اما این تخفیف نیز در جریان معاملاتی روزهای منفی بورس تقریبا سوخت.
شایعه بحث اعمال سقف مجاز رشد قیمت‌ها برای معاملات مصنوعات فولادی در بورس کالا مدتی است که مورد بحث قرار گرفته و حتی در شبکه‌های اجتماعی صورت‌جلسات متفاوت و بعضا متناقضی مخابره می‌شود.
سیگنال مهم به بازار فردا

بازار با افزایش تقاضا پایان یافت

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افت بیش از یک درصدی به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی را پشت سر گذاشت.اما با توجه به بهبود روند معاملات در ساعت پایانی معاملات به نظر می‌رسد روند بازار فردا بهتر از امروز باشد.
با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که شاخص هم‌وزن روزهای متوالی مثبت بود به دلیل فشار عرضه در کلیت بازار منفی شده بود اما در ادامه روند معاملات دوباره روندی صعودی پیش گرفت.
بازار امروز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز در آغاز کار روندی نزولی داشت اما به نظر می‌رسد تقاضا در بازار سهام در حال بازگشت است.

در حالی که نماد بانک در دوره اصلاح افت قیمت شدیدی بین نمادهای بانکی داشت اما این نماد آماده افزایش سرمایه ۳۸۸۳ درصدی است که تغییر محسوسی در سوددهی این نماد ایجاد خواهد کرد.
به دنبال نوسانات بیش از ۵۰ درصد معاملات «وسپهر» و توقف نماد، این شرکت در کنفرانس اطلاع‌رسانی به ابهامات سهامداران پاسخ داد
مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی خبر داده، عرضه سهام خودرویی‌-فلزی منتفی نشده و این صندوق تحت قالب دارا دوم قطعا پایان سال عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد بهبود اوضاع سهام بانکی انگیزه اصلی دولت برای پیش گرفتن عرضه دارا سوم نسبت به دارا دوم است.
در حالی که بازار سهام دیروز روندی تعادلی و در ابتدا نزولی داشت اما بازار سهام امروز با شروع معاملات صعودی بود و بیش ۱٫۵ درصد رشد کرد.

در حالی که قیمت خودروی داخلی در بازار روز به روز در حال افزایش است اما طرحی در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا در مجلس پیگیری می‌شود و در دست بررسی است.
اولین جزئیات از بورس یکشنبه

صف خرید 2 میلیاردی «خودرو»

در مرحله پیش‌گشایش امروز بازار سهام افزایش تقاضا در نمادهای خودرویی و همچنین نمادهای کوچک‌تر موجب شده تا احتمالا شاخص کل هم‌وزن امروز نیز مثبت شروع به کار کند.
پیش‌بینی بورس امروز 20 مهر

بازار سهام امروز مثبت می‌شود؟

دیروز بازار سهام با رشد هزار واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد. اما باید دید بازار امروز چگونه پیش می‌رود؟ آیا روز مثبتی را می‌گذراند؟

مروری بر تحریم‌های نیمه نخست امسال نشان می‌دهد تنها در یک مورد بازار سهام واکنش منفی آن هم در حد افت پنج هزار واحدی نشان داده و معمولا بورس چندان از تحریم‌ها متاثر نشده است.
ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان در پایان معاملات هفته گذشته رسید.

درخواست تاسیس دو صندوق کالایی در حوزه کشاورزی به سازمان بورس ارائه شده و مورد موافقت قرار گرفته و به زودی وارد مرحله پذیره‌نویسی می‌شوند.
شرکت فولاد مبارکه امسال معادل ۱۵ درصد رشد درآمد برای شرکت پیش‌بینی کرده، این در حالی است که در سال گذشته فروش فولاد مبارکه به بیش از هفت میلیون تن افزایش یافت و میزان صادرات این شرکت به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.
چهارشنبه هلدینگ خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایه چند گزارش مهم منتشر کرد. فارس در دوره ۱۲ ماهه ۱.۴۶۱ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرده است.
بازار ارز در تابستان امسال نوسان قابل توجهی را پشت سر گذاشت و این درحالی بود که در همین دوره بازار سهام روزهای نزولی را تجربه کرد. در ادامه سال آیا در نیمه دوم امسال ممکن است بورس از نوسانات اخیر یا نوسانات احتمالی قیمت دلار در شش ماهه دوم سال متاثر شود؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شبکه تلویزیونی بورس راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس، وزارت اقتصاد و سازمان صدا و سیما درباره تشکیل شبکه تخصصی تلویزیونی بازار سرمایه توافق شد.
برای رسیدن به یک بازار منطقی که در رشد و افت رفتاری تحلیلی از خود بروز می دهد، باید بازارگردان‌ها تقویت شوند و از شکل سنتی خارج شوند.

در حالی که نماد شستا به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شده بود جلسه مجمع عمومی این نماد در ۲۳ مهر ماه برگزار خواهد شد.