بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

نماد خساپا امروز به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد.
زمانی که بازار بورس به شکل اپیدمی در جهتی حرکت می‌کند و این پروسه طولانی می شود، عملا به مبانی تحلیل بی‌توجه می شود. بازار نمی تواند بدون رویدادی اثرگذار بر سطح کلان که شرایط بلند مدت را تغییر می دهد، به شکل اپیدمی حرکت کند.
اولین تحرکات بازار بعد از تعطیلات

صفوف فروش سنگین در کلیت بازار سهام

روند بازار سهام در هفته گذشته و روز اول معاملات این هفته نزولی بود و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز دلیل افت شاخص کل بازار سهام شد، اما روند سفارش‌گیری در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز چگونه است؟
درحالی که حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر منتظر آغاز معاملات صندوق پالایشی یکم و آزادسازی پول‌هایشان به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان هستند، اعلام شده که برای ممانعت از ضرر سهامداران، آغاز این معاملات به تعویق افتاده است.
در حالی که جلسه علنی مجلس برای حمایت از بازار سهام در حال برگزاری است و رئیس‌کل بانک‌مرکزی نیز افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد، اما روند بازار سرمایه با شروع معاملات امروز نزولی شد.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با وزرای اقتصادی کابینه و نشست غیرعلنی امروز با وزیر صمت، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.
رنج بازار سرمایه از لیدر محوری

هفته آینده برای بورس بسیار مهم است

در حالی که با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود ۱۰ هزار واحد صعود کرد اما در ادامه روند معاملات به دلیل معاملات منفی برخی نمادهای شاخص‌ساز روند شاخص کل نزولی شد و حدود ۳ هزار واحد افت کرد، امروز چرا روند شاخص کل نزولی شد؟
در حالی که روند بازار سهام در سه روز قبل به شدت نزولی بود اما امروز با شروع معاملات بازار سهام تقاضا در بازار تقویت شد و شاخص کل روندی صعودی گرفت.
سخنگوی دولت گفت: بدون بازگشت آمریکا به برجام و رفع همه تحریم‌ها و جبران خسارت‌هایی که به ملت ایران تحمیل کرده‌اند شانسی برای موقعیت دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد.
رئیس جمهور گفت: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز حدود ۲ درصد افت کرد و به یک میلیون ۴۳۳ هزار واحد رسید.
رئیس سازمان بورس گفت: تصمیم اخیر در مورد فرآیند قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا، نتیجه‌ای جز توزیع رانت و تضییع حقوق ۵۰ میلیون سهامدار نخواهد داشت.
قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس؛

در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، باید مراقب اقدامات خود باشیم.
پیش‌گشایش بورس امروز

عرضه در کلیت بازار سهام ادامه دارد

به نظر می‌رسد بازار سهام امروز ادامه روند روز گذشته را داشته باشد و تا تخلیه نشدن جو روانی بازار سهام صف‌های فروش به قوت خود باقی هستند.
معاون بازار شرکت بورس با اشاره به عدم عرضه اولیه سهام جدید در این هفته، شرط بازگشایی نماد شستا را اعلام کرد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن گفت: با وجود شرایط تحریمی کشور، یکی از استدلال‌های ذوب آهن جهت رعایت استانداردهای ملی و جهانی این است که اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند گفت: متاسفانه سیاستگذاری پولی مان با بی ثباتی همراه بوده است.