بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس؛

در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، باید مراقب اقدامات خود باشیم.
پیش‌گشایش بورس امروز

عرضه در کلیت بازار سهام ادامه دارد

به نظر می‌رسد بازار سهام امروز ادامه روند روز گذشته را داشته باشد و تا تخلیه نشدن جو روانی بازار سهام صف‌های فروش به قوت خود باقی هستند.
معاون بازار شرکت بورس با اشاره به عدم عرضه اولیه سهام جدید در این هفته، شرط بازگشایی نماد شستا را اعلام کرد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن گفت: با وجود شرایط تحریمی کشور، یکی از استدلال‌های ذوب آهن جهت رعایت استانداردهای ملی و جهانی این است که اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند گفت: متاسفانه سیاستگذاری پولی مان با بی ثباتی همراه بوده است.
اولین تحرکات بازار هفته

عرضه زیاد در نمادهای خودرویی

در مرحله پیش گشایش بازار سهام امروز نمادهای خودرویی‌ که روند خوبی در دو هفته اخبر داشتند امروز با حجم عرضه زیاد همراه‌اند.

حدود ۷۰ درصد جنگ و درگیری­‌های نظامی در جهان در دایره ­ای است که یک طرف آن در افغانستان و طرف دیگر آن در لیبی است. اگر خوانندۀ این سطور تجربۀ تعامل مستقیم با سیاست­مداران و جوامع منطقۀ خاورمیانه را داشته باشد احتمالاً تصدیق می­‌کند که یک ذهنیتِ کانونی وجود دارد: که عموماً دولت­ها و جوامع این منطقه، علل این وضعیتِ نابسامان و جنگ را «بیرونی و خارجی» می­دانند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.
بزرگترین عرضه اولیه امسال به تاخیر افتاد

اعلام زمان جدید عرضه «ستاره خلیج فارس»

عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس احتمالا بزرگترین عرضه اولیه بازار سهام در امسال باشد. این عرضه اولیه قرار است زمستان امسال انجام شود.

تحریم تسلیحاتی ایران بعد از ۱۰ سال روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه لغو می‌شود اما لغو تحریم تسلیحاتی ایران چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سه هفته آینده فشارها به ایران بیشتر خواهد شد؛ ما به مردم گفته و‌ می‌گوییم ریسک‌بازار ارز بسیار بالا است و ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.
پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها لیدرهای جدید بازار

فشار سنگین عرضه در نمادهای خودرویی

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر عرضه در گروه‌های شاخص‌ساز مانند فلزات اساسی، خودرویی‌ها باعث افت بیش از نیم درصدی شاخص کل شد.
تحرکات آخرین روز هفته

خودرویی‌ها بیشترین عرضه را دارند

در حالی که روند بازار دیروز نوسانی بود و در نهایت با افت شاخص همراه بود اما به نظر می‌رسد بازار امروز از نظر حجم عرضه نسبت به دیروز بهتر باشد.
مدیرعامل بورس تهران:

اصلاح قیمتی در بورس ادامه دارد

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه ممکن است که برخی از شرکت‌ها هنوز هم اصلاح قیمت داشته باشند، گفت: دولت به کسی درباره بورس تضمینی نداده و همواره اعلام می‌‌شد که کسی نمی‌تواند سرمایه گذاری در بورس را تضمین کند.
با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه در نمادهایی چون فولاد، فملی و گروه بانکی باعث شد تا شاخص کل بعد از رشد ۷ هزار واحدی عقبگرد کند و ۱۰ هزار واحد ریزش داشته باشد.
پیش‌بینی بورس امروز 22 مهر 99

شاخص کل امروز هم منفی است؟

دیروز بازار سهام بیش از یک درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید. اما باید دید بازار امروز چگونه پیش می‌رود؟ آیا امروز هم با افت به کار خود پایان می‌دهد؟
اولین تحرکات بورس امروز

عرضه در شاخص‌سازان ادامه دارد

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز نمادهای خودرویی بیشترین تقاضا را دارند اما به نظر می‌رسد امروز نیز مانند دیروز عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند فولاد و فملی ادامه دارد.