بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: پیشنهاد عرضه دام زنده به وسیله بورس کالا مطرح شد که با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس ایران مراحل اداری آن در حال انجام است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دنبال رفع مشکلات مردم است، افزود: درخواستم از قوه مقننه و قضاییه این است که همدیگر را یاری کنیم که سریعتر از این مشکلات را عبور کنیم و چهره دولت آنگونه هست به مردم معرفی شود.
به منظور جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت سهام

آیا بورس تعطیل می‌شود؟

احسان رضاپور کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه تعطیلی بورس تهران به خاطر ریزش‌هایی که داشته امکان پذیر نیست، گفت: آن چیزی که در قوانین و مقررات آمده در مورد تعطیلی بازار، مربوط به موارد فورس ماژور و استثنایی بوده و به نوعی غیر مترقبه محسوب میشود، اما اینکه به خاطر ریزش قیمت‌ها معاملات را تعطیل کنند، امری بعید و دور از انتظار بوده و احتمال انجام آن نزدیک به صفر است.
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
آخرین تحرکات بازار هفته

آیا بورس شاخص 1/3 میلیون را حفظ می‌کند؟

شاخص کل بازار سهام از روز اول هفته گذشته روندی نزولی دارد و دیروز نیز با نزول ۲٫۵ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. اما آیا بازار شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را حفظ می‌کند؟
شاخص بورس درحالی مصرانه بر مدار کاهش درحال حرکت است که وزیر اقتصاد ضمن اینکه از سهامداران تقاضا کرد با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند، درمورد سودآوری شرکت‌ها، خبر خوش داد.
یک فاصله کوتاه تا ریزش شاخص به کانال 1.2 میلیونی

عرضه در بازار سنگین است

در حالی که بازار سهام امروز در شروع معاملات با افزایش تقاضا همراه بود اما در ادامه روند معاملات شاخص کل به دلیل فشار عرضه بیش از ۲٫۵ درصد ریزش کرد.
سیتا که در اوایل تابستان سال جاری عرضه اولیه شده بود، در معاملات امروز قیمت هر سهم آن به زیر قیمت عرضه اولیه رسید!
در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز به نظر می‌رسد تقاضا در بازار سهام افزایش یافته و بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز مانند خودرو، فولاد و وبصادر صف خرید شدند.
نماد خساپا امروز به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد.
زمانی که بازار بورس به شکل اپیدمی در جهتی حرکت می‌کند و این پروسه طولانی می شود، عملا به مبانی تحلیل بی‌توجه می شود. بازار نمی تواند بدون رویدادی اثرگذار بر سطح کلان که شرایط بلند مدت را تغییر می دهد، به شکل اپیدمی حرکت کند.
اولین تحرکات بازار بعد از تعطیلات

صفوف فروش سنگین در کلیت بازار سهام

روند بازار سهام در هفته گذشته و روز اول معاملات این هفته نزولی بود و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز دلیل افت شاخص کل بازار سهام شد، اما روند سفارش‌گیری در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز چگونه است؟
درحالی که حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر منتظر آغاز معاملات صندوق پالایشی یکم و آزادسازی پول‌هایشان به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان هستند، اعلام شده که برای ممانعت از ضرر سهامداران، آغاز این معاملات به تعویق افتاده است.
در حالی که جلسه علنی مجلس برای حمایت از بازار سهام در حال برگزاری است و رئیس‌کل بانک‌مرکزی نیز افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد، اما روند بازار سرمایه با شروع معاملات امروز نزولی شد.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با وزرای اقتصادی کابینه و نشست غیرعلنی امروز با وزیر صمت، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.
رنج بازار سرمایه از لیدر محوری

هفته آینده برای بورس بسیار مهم است

در حالی که با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود ۱۰ هزار واحد صعود کرد اما در ادامه روند معاملات به دلیل معاملات منفی برخی نمادهای شاخص‌ساز روند شاخص کل نزولی شد و حدود ۳ هزار واحد افت کرد، امروز چرا روند شاخص کل نزولی شد؟
در حالی که روند بازار سهام در سه روز قبل به شدت نزولی بود اما امروز با شروع معاملات بازار سهام تقاضا در بازار تقویت شد و شاخص کل روندی صعودی گرفت.
سخنگوی دولت گفت: بدون بازگشت آمریکا به برجام و رفع همه تحریم‌ها و جبران خسارت‌هایی که به ملت ایران تحمیل کرده‌اند شانسی برای موقعیت دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد.
رئیس جمهور گفت: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.