بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه حمایت‌های دولت از بازار بورس حمایت بنیادین است، گفت: تصمیم داریم باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب دارا سوم عرضه کنیم.
در حالی که دو روز است روند بازار سهام صعودی است اما پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی موقت است و بازار فعلا نوسانی خواهد بود.

کارشناسان بورسی معتقدند، از نیمه پاییز به بعد اوضاع بورس بهتر خواهد شد، ریسک‌های سیاسی و بر سر کار آمدن هر یک از کاندیداها در انتخابات آمریکا و در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در ایران و گزارش‌های ۶ماهه شرکت‌ها، نوسانات نرخ ارز و اصلاح بازار سرمایه هر کدام به صورت جداگانه می‌تواند بر بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.
زمزمه‌هایی از عرضه اولیه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ۴۵ روز آینده به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد این سیگنالی مثبت برای ادامه روند بازار در ۲ ماه آینده است.
در حالی رئیس جمهوری اقتصاد ایران را دارای وضعیت بهتر نسبت به اقتصاد آلمان توصیف می کند که این کشور در یک سال گذشته صادرات ۱۳۲۸ میلیارد یورویی کسب کرده که با صادرات 40 میلیارد دلاری ایران قابل مقایسه نیست و کاهش 10 درصدی اقتصاد این کشور تبعاتی در زندگی مردمش ایجاد نمی کند. حال سوال این است که آیا رئیس جمهور از آمارهای اقتصادی بی اطلاع است یا کلام خلاف واقع عادتی شده برای منتخب مردم کشورمان!؟
فروش سهام عدالت که طی حدود دو ماه گذشته به حالت تعلیق درآمده بود در این هفته از سر گرفته شده و برخی از سهامداران از دریافت بخشی از پول سهامشان خبر داده‌اند.
عرضه پروژه های مسکونی در بورس کالا که با عنوان صندوق‌های زمین و ساختمان یا فروش متری مسکن شناخته می شود با اصلاح آیین نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به اجرای نهایی نزدیک می‌شود.

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز به نظر می‌رسد تقاضا در برخی از نمادها روبه افزایش است و نمادهای خودرویی بیشترین تقاضا را دارند.

فشار عرضه امیدها را کم کرد

نمادهای خودرویی همچنان مثبت

افت شاخص کل بازار سهام با ریزش دلار همراه شده است و امروز نیز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل بازار ۲٫۱۶ درصد افت کرد و دوباره وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شد.
در حالی که نماد شستا به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شده بود جلسه مجمع عمومی این نماد در ۲۳ مهر ماه برگزار خواهد شد و شرایط بازگشایی این نماد شرایط مناسب بازار اعلام شده است.
پیش‌بینی بورس امروز 14 مهر

بازار امروز بهتر از دیروز است؟

دیروز شاخص کل بازار سهام، به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز ۱٫۵ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید.

رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید حرکت رو به رشد بورس در ماه‌های گذشته با اما و اگرهای جدی مواجه است و دولت باید برای مدیریت این بازار، اصلاحاتی را در دستور کار قرار دهد.