بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک شرکت دیگر در بورس، درج نماد و یک گام به عرضه اولیه نزدیک شد. احتمالا در آینده نزدیک سهامداران شاهد عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خواهند بود.
اولین تحرکات امروز بورس

فلزات اساسی تقاضای خوبی دارند

به نظر می‌رسد در مرحله پیش‌گشایش بازار امروز روند سفارش‌گیری متعادل باشد و در برخی نمادها مانند خساپا، فولاد و فملی گرایشات مثبتی می‌بینیم.
سود خالص شرکت بهمن موتور در یک سال منتهی به شهریور ۹۹ افزایش بیش از چهار هزار درصدی داشته است که خبری امیدوارکننده برای سهامداران خبهمن است.
بازگشت شاخص در آغاز هفته انتخابات

بازگشایی فارس چه تاثیری بر بورس داشت؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام تقاضا در بازار افزایش یافت و شاخص کل با افزایش تقاضا حدود ۱٫۳۵ درصد رشد کرد و کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را پس گرفت.
نماد شستا از تاریخ ۱۶ شهریور ماه متوقف شده است و چند هفته پیش شرایط بازگشایی این نماد شرایط متعدل بازار اعلام شد، اما چرا این نماد بازگشایی نمی‌شود؟
با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روندی صعودی پیدا کرد و همچنین شاخص هم‌وزن نیز مثبت شد.
مهمترین خبر این هفته بورس

آزادسازی احتمالی معاملات روزانه سهام

در حالی که شاخص بورس در هفته گذشته با کاهش ۱۲۴ هزار واحدی طی یک هفته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هم کاهش یافته، به نظر می‌رسد در هفته جدید، روزهای متفاوتی از هفته گذشته در پیش داشته باشد.
یک کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی بازگشت رونق به بازار سهام گفته است: انتظار می‌رود در هفته پیش رو تا حدودی نظم به بدنه بازار برگردد و دوباره شاهد بازگشت رونق نسبی در بازار سرمایه باشیم.
اولین تحرکات بازار هفته

صف خرید نماد خودرو

در حالی که روند بازار سهام در دو هفته گذشته نزولی بوده اما به نظر می‌رسد در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز تقاضا نسبت به روزهای معاملاتی گذشته بیشتر شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: پیشنهاد عرضه دام زنده به وسیله بورس کالا مطرح شد که با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس ایران مراحل اداری آن در حال انجام است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دنبال رفع مشکلات مردم است، افزود: درخواستم از قوه مقننه و قضاییه این است که همدیگر را یاری کنیم که سریعتر از این مشکلات را عبور کنیم و چهره دولت آنگونه هست به مردم معرفی شود.
به منظور جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت سهام

آیا بورس تعطیل می‌شود؟

احسان رضاپور کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه تعطیلی بورس تهران به خاطر ریزش‌هایی که داشته امکان پذیر نیست، گفت: آن چیزی که در قوانین و مقررات آمده در مورد تعطیلی بازار، مربوط به موارد فورس ماژور و استثنایی بوده و به نوعی غیر مترقبه محسوب میشود، اما اینکه به خاطر ریزش قیمت‌ها معاملات را تعطیل کنند، امری بعید و دور از انتظار بوده و احتمال انجام آن نزدیک به صفر است.
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
آخرین تحرکات بازار هفته

آیا بورس شاخص 1/3 میلیون را حفظ می‌کند؟

شاخص کل بازار سهام از روز اول هفته گذشته روندی نزولی دارد و دیروز نیز با نزول ۲٫۵ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. اما آیا بازار شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را حفظ می‌کند؟
شاخص بورس درحالی مصرانه بر مدار کاهش درحال حرکت است که وزیر اقتصاد ضمن اینکه از سهامداران تقاضا کرد با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند، درمورد سودآوری شرکت‌ها، خبر خوش داد.
یک فاصله کوتاه تا ریزش شاخص به کانال 1.2 میلیونی

عرضه در بازار سنگین است

در حالی که بازار سهام امروز در شروع معاملات با افزایش تقاضا همراه بود اما در ادامه روند معاملات شاخص کل به دلیل فشار عرضه بیش از ۲٫۵ درصد ریزش کرد.
سیتا که در اوایل تابستان سال جاری عرضه اولیه شده بود، در معاملات امروز قیمت هر سهم آن به زیر قیمت عرضه اولیه رسید!
در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز به نظر می‌رسد تقاضا در بازار سهام افزایش یافته و بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز مانند خودرو، فولاد و وبصادر صف خرید شدند.
نماد خساپا امروز به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد.