بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

دبیرکل انجمن اقتصاددانان ایران در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

بازاری آرام در انتظار بورس تا پایان سال

دبیرکل انجمن اقتصاددانان ایران گفت: بازار تا پایان سال تفاوتی با ماه های مهر و آبان و آذر و... نخواهد کرد. حقوقی ها وارد می‌شوند و حقیقی‌ها براساس بازدهی که به دست می آورند ضررهایشان را جبران و از بازار خارج می‌شوند.
بورس پنجم یا همان بورس املاک، مستغلات با سرمایه ثبت شده ۵۰۰۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شد اما حجم معاملات مسکن در بورس کالا به شدت پایین و از زمان راه‌اندازی تا به امروز اقبال چندانی نداشته است. حالا سئوال اینجاست که چرا معاملات مسکن در بورس کالا با استقبال همراه نشد؟
ویژگی تلاطم، در بین تمام بورس‌های جهان مشترک است؛ اما وضعیت عاملی به نام کارایی بازار، نوسان‌های بورس ایران را شدت و سرعت بیشتری بخشیده و عوامل درونی و بیرونی و متغیرهای کنترل‌پذیر و کنترل‌ناپذیر متعددی توانسته‌اند پدیده‌ای به نام بیش‌واکنشی را در بورس سهام ایران شدت و قوت بیشتری ببخشند.
فریب در بازار سهام، مجموعه اقداماتی است که باعث تحریک سرمایه گذاران به انجام تصمیمات خرید و فروش بر اساس اطلاعات اشتباه می‌شود.
در روز افت ۸۱۷۲ واحدی شاخص، یک پتروشیمی، سه شرکت سرمایه گذاری، پنج شرکت از گروه عرضه برق به همراه ۶ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.
نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند حداکثر ۵ واحد درصد از سهام درحال واگذاری در بورس را با تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی مطابق ضوابط شورای عالی بورس به بازارگردانی اختصاص دهد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران همیشه منابع خود را در جایی سرمایه‌گذاری می کنند که از سود بیشتر بهره‌مند شوند و با توجه به شرایط اقتصادی بازارهای مختلف را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.
سناریوی جدید متولیان بورس برای جلوگیری از فرار سهامداران؛

اگر نفروشی، ۲۵ درصد سود می‌گیری!

شورای عالی بورس در جدیدترین تصمیمات خود سناریوی جدیدی را برای حمایت از سهام داران خرد در نظر گرفته و به این سهام داران وعده بازدهی ۲۵ درصدی داده است اما به شرط و شروطی!
رییس سازمان بورس تشریح کرد:

چگونگی پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸

رییس سازمان بورس گفت: امسال سود سال ۹۸ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند به همان روش سهام‌داران مستقیم سهام عدالت پرداخت می‌شود.
دیروز بورس پس از ۱۱ روز کاری متوالی صعود کرد. توقف مسیر رو به پایین شاخص کل به تنهایی نشانه مثبتی برای معامله‌گران بازار است چرا که نزول هر روزه‌ی شاخص -هرچند که با شیب کم اتفاق می‌افتاد- جو روانی منفی بازار را تشدید می‌کرد.
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز؛

رنگ قرمز همچنان مهمان بازار

بورس در ادامه روند نزولی روز‌ها و هفته‌های اخیر خود، امروز هم کار خود را با کاهش ارزش سهام شرکت‌ها آغاز کرده است.
بسته‌های اعتباری مبالغ مشخصی سرمایه هستند که کارگزاری آن را در اختیار مشتری خود قرار می‌دهد تا با آن خرید و فروش کند. این مبالغ معمولا بسته به میزان گردش حساب مشتری است و بابت آن تضامین مختلفی از مشتری اخذ می‌شود.