بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

در پایان معاملات امروز بازار بورس ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با افت 4 درصدی به 8 هزار و 378 تومان کاهش یافت.
در گفت‌وگوی پرسون با فرزانی بررسی شد؛

واکنش بازار سرمایه به اخبار سیاسی

یک کارشناس بورسی گفت: زمانی که دست‌کاری از ناحیه بیرونی در بازار بورس رخ دهد، قیمت‌ها غیرعادی می‌شود.
برخی از تحلیل‌گران می‌گویند با شکل‌گیری انتظارات مثبت در بازار، امروز تقاضا رشد می‌کند و بورس روز مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. در مقابل گروهی دیگر از تحلیل‌گران خوشبینی کمتری دارند و معتقدند احیای برجام در کوتاه مدت تاثیر مثبتی بر بازار ندارد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

برقراری ثبات در بازار سرمایه اولویت نهاد ناظر

امروز حفظ آرامش و برقراری ثبات در بازار سرمایه اولویت نهاد ناظر بازار سرمایه است. تلاطم ها و نوسانات متغیرهای اقتصادی می تواند فرصت تصمیم گیری و فرصت تحلیل سهامداران را تهدید کند؛ بنابراین نیاز داریم در فضای آرام تری حرکت کنیم. تصمیماتی که هفته گذشته اتخاد و این هفته اجرا شد بخشی از همین برنامه بود تا سهامداران به دور از رفتارهای هیجانی و با تامل بیشتری در خصوص سهام و سبد دارایی تصمیم گیری کنند.
ایجاد محدودیت در دامنه نوسانات قیمتی در بلندمدت اثری بر کاهش زیان سرمایه‌گذاران جدید ندارد. این مدل تصمیمات برای کوتاه‌مدت قطعا شوک ایجاد می‌کند اما این بازار نیازمند تصمیمات اصولی و منطقی‌تری برای میان‌مدت است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در دو تا سه پرونده درباره تخلفات بورسی، به جد در حال انجام اقدامات خود هستیم و هماهنگی قضائی را نیز در این رابطه انجام داده‌ایم.
امروز سهامداران شرکت‌های سازه پویش، داروسازی ابوریحان و لیزینگ ایران در بورس و معامله‌گران شرکت‌های مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و لیزینگ ایران و شرق در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.
مجلس شورای اسلامی این روزها در حالی به‌دنبال نهایی کردن عرضه خودرو در بورس‌کالا است که نمایندگان تاکید می‌کنند با آزادسازی قیمت مخالف هستند، زیرا معتقدند اعمال این سیاست به التهاب بازار دامن خواهد زد.
در راستای بررسی طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا با اکثریت آرا در کمیسیون صنایع به تصویب رسید.
پس از تغییرات مدیریتی در راس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، درحالی شورای‌عالی بورس با اتخاذ چند تصمیم نشان داد به‌دنبال بازگرداندن تعادل به بازار سرمایه و تاثیرگذاری بر تغییر مسیر معاملات بازار به سمت روندی صعودی است که این تصمیمات را از چند منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد.
مهم‌ترین تاثیر تصمیمات اخیر شورای‌عالی بورس را می‌توان از بعد روانی درنظر گرفت؛ سیاست‌گذار و متولی بازار سرمایه این سیگنال را به سهامداران می‌دهد که نمی‌خواهد بازار سهام بیش از این به روند منفی قیمتی و ریزش نرخ سهام ادامه دهد.
کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

مشکلات بورس در ایران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهمترین مشکلات بورس ایران دامنه نوسان باریک است که با تصمیمات اتخاذ شده این دامنه باریک‌تر شده است.
دامنه نوسان در بازار سرمایه از امروز( ۲۵ بهمن‌ماه) از مثبت و منفی پنج به مثبت شش و منفی دو تغییر می‌کند؛ اتفاقی که تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد و با هدف تعادل بخشی به این بازار گرفته شده است.