بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.
اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار؛

دارندگان سهامداران عدالت حتما بخوانند

سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه شماره یک خود از سهامداران مشمول سهام عدالت دعوت کرد: نسبت به ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) به آدرس www.sejam.ir اقدام کنند.

آژیر خطر در عملکرد بورس در همان اوایل سال یعنی اردیبهشت‌ماه 99 به صدا درآمد؛ جایی که رشد شاخص از رشد اسمی بخش واقعی سبقت گرفت که در همه دنیا به معنی افزایش تورم انتظاری یا شکل‌گیری حباب است. این آژیر در همه دنیا به معنی اعلام وضعیت اضطراری در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی است و به واکنش فوری نیاز دارد.
کسانی که قصد دارند به عنوان نامزد عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی ثبت نام کنند، تا ۲۸ فروردین فرصت دارند با مراجعه به سامانه ستان ثبت‌نام خود را انجام دهند.
شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نوسانی خود با افت ۵۹۰۰ واحدی تا به عقب نشینی در کانال ۱.۲ میلیون واحدی ادامه داد.
به گفته مسئولان دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود، سازمان بورس برای انجام این واریزی تنها یک هفته دیگر فرصت دارد و باید تا روز سه‌شنبه هفته آینده پول سهامداران پرداخت شود.

هفته دوم معاملات فروردین ماه با روند نزولی و فرسایشی همراه بود و امروز نیز عرضه در شاخص‌سازان باعث افت نیم درصدی شاخص کل شد اما به عقیده برخی کارشناسان شاخص کل به محدوده حمایتی خود رسیده و احتمالا بورس فردا مثبت است.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دخالتی که دولت باید انجام دهد در خصوص بنگاه‌ها است. اگر دولت در زمینه‌هایی مثل نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری خودرو، مواد غذایی دخالت نکند؛ بازار می‌تواند راه خود را پیدا کند.
بورس در نوروز سنت‌شکنی کرد و پس از ۶ سال مجددا شاهد افت نماگر اصلی خود در روزهای نیمه‌تعطیل نوروز بود. ارزش معاملات خرد نیز در محدوده کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شد تا بازار سهام، بهار خود را با رکود آغاز کند.

رشد ۱۹۱ درصدی تامین مالی؛

فرابورس در سالی که گذشت

تامین‌ مالی فرابورس از چهار طریق عرضه اولیه، پذیره‌نویسی، افزایش سرمایه شرکت‌ها و اسناد خزانه اسلامی در سال ۹۹، با ۱۹۱ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ رقم ۲۲۲ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان را ثبت کرد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید به تعادل پایدار بورس برسیم تاکید کرد: در جلسه آینده شورای عالی بورس به دنبال پایداری و تعادل بورس و مؤلفه‌های آن هستیم، ضمن اینکه شرکت‌های صادراتی فعال در بورس ظرفیت اسمی تولید خود را افزایش دادند.

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد:

ورود خواسته یا ناخواسته 49میلیون نفر به بورس

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود 130 شرکت بورسی و فرابورسی در سال گذشته از طریق سامانه سجام خبر داد.
شاخص کل بورس در نخستین ساعت از نخستین روز معاملات سال ۱۴۰۰ و تا زمان تنظیم این خبر با رشد منفی ۱ هزار و ۷۷۸ واحدی روبه‌رو شد.
فردا نخستین روز فعالیت بازار سرمایه در سال جدید است، بازاری که سالی پر صعود و نزولی را پشت سر گذاشت و بسیاری از تحلیلگران سال جدید را سال به تعادل رسیدن بازار می‌دانند، بازاری که قرار نیست صعود یا نزول شارپی، داشته باشد.