بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند در تمامی شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف می‌شود.
بانک مرکزی با تزریق 36.1 هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید 12 روزه با حداقل نرخ 19.8 درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.
نشست مشترک همتی با رییس بانک مرکزی و وزیر صنعت و تجارت عمان برگزار شد؛

گسترش روابط تجاری ایران و عمان با تاکید بر منابع ارزی جدید

رییس کل بانک مرکزی در ادامه دیدارهای خود با مقامات کشور عمان، صبح امروز در نشستی مشترک با رییس بانک مرکزی عمان (طاهر سلیم الامری) و وزیر صنعت و تجارت این کشور (قیس بن محمد الیوسف) به بررسی راهکارهای گسترش روابط اقتصادی دو کشور پرداخت.
رییس هیئت مدیره در سفر به خراسان جنوبی خبر داد:

بانک توسعه تعاون برای احداث 75 هزار واحد مسکونی، تسهیلات پرداخت می کند

رییس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در سفری که به همراه معاونین و مدیران دستگاه‌های وابسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خراسان جنوبی داشت، ضمن بازدید از طرح های اقتصادی در حال احداث در این استان، از پرداخت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴ هزار پرونده اعتباری طی سال جاری در استان خراسان جنوبی خبر داد.
مدیرعامل بانک کارآفرین :

قرض الحسنه به بانک کارآفرین می آید

جلسه بررسی عملکرد سالانه بانک کار آفرین و برنامه ریزی اقدامات و برنامه ریزی برای سال 1401-1400 با حضور مدیرعامل بانک کارآفرین برگزار شد.
در شش روز نخست برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب صورت گرفت؛

از درگاه بانک صادرات ٢١٥ میلیارد ریال کتاب خریداری شد

​بانک صادرات ایران در شش روز اول برپایی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب با تجهیز زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک، شرایط خرید اینترنتی بیش از ٢١٥ میلیارد ریال کتاب را فراهم کرد.
سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی؛

سبقت سهم رشته آتش سوزی تجارت‌نو از میانگین صنعت بیمه

سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو، از رشد ۲۰۰ درصدی فروش شرکت متبوع خود در رشته بیمه آتش‌سوزی در ۱۰ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
​نائب‌رئیس هیئت‌مدیره در پنل تخصصی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد:

بانک صادرات ٢٤٠ هزار میلیارد ریال در سال جاری به واحدهای تولیدی اعتبار داد

نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: با استفاده از اعتبارات اسنادی ریالی در قالب طرح طراوت همکاری‌های گسترده‌ای را با تمامی بخش‌های بزرگ اقتصادی آغاز کرده‌ایم به نحوی که از ابتدای سال ٩٩ تاکنون ٢٤٠ هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی توسط بانک صادرات ایران برای واحدهای تولیدی مختلف صادر شده است.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: چک‌های جدید با لوگوی بانک‌ها چاپ می‌شوند، ولی به لحاظ رنگ و محتوا یکسان‌سازی شده‌اند.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک تشریح کرد؛

مشخصات و ویژگی های چک های جدید

سخنگوی اجرای قانون جدید چک در مصاحبه‌ای تلویزیونی، ویژگی‌‌های ظاهری چک‌های جدید و لزوم ثبت آنها در سامانه صیاد بانک مرکزی را تشریح کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایطی که کرونا اقتصاد را متأثر کرده بود تلاش‌های بانک سپه که نشأت گرفته از روح مدیریت کلان‌نگر و حرفه‌ای این مجموعه است باعث شد تا کمک‌های فراوانی به صنایع صورت گیرد.
برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در نشست هم اندیشی با مدیران و همکاران معاونت اعتبارات، حوزه اعتبارات را رکن اصلی فعالیت های بانک دانست و بر لزوم توجه به مهندسی منابع و مصارف در راستای افزایش سودآوری بانک تاکید کرد.
بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان:

حمایت 1100میلیاردی از کارخانه سن ایچ

صنعت نوشیدنی یکی از صنایع فعال در ایران است .و تولید انواع آب میوه از مهم ترین و پیشرفته ترین حلقه های زنجیره غذایی کشاورزی است که در بازار مصرف از جایگاه ویژه ای برخوردار است..
در دیدار رییس کل بانک مرکزی با وزیر صنعت و تجارت عمان مطرح شده؛

عمان برای گسترش روابط تجاری با ایران تلاش خواهد کرد

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با «وزیر صنعت و تجارت» عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند و گفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دو کشور، می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت بهره گرفت.