بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در دی ماه 1399 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 3.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 37.6 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 67.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.
پیرو اطلاعیه روز دو‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه 1399 در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، یک بانک سفارش‌ فروش قطعی اوراق بهادار دولتی خود را در روز سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه و در حجمی بسیار محدود از طریق سامانه بازار بین‌بانکی به بانک مرکزی ارسال کرد.
بانک تجارت تا پایان دی‌ماه امسال، با اعطای 41 هزارو271 فقره تسهیلات جمعا به‌مبلغ بیش از 20 میلیارد ریال به صاحبان کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا اشتغال 91 هزار و 912 نفر را تثبیت کرد.
در قانون جدید، به افراد دارای چک برگشتی، خدمات بانکی ارائه نمی‌شود. بر این اساس افتتاح حساب جدید بانکی، اعطای کارت بانکی جدید، صدور ضمانت‌نامه ارزی و ریالی و پرداخت تسهیلات بانکی نیز به این افراد ممنوع می‌شود.
به منظور جلب رضایت مشتریان و افزایش مزیت ها و ارتقاء انعطاف پذیری در ارائه خدمات نوین بانکی، نسخه نرم افزار همراه بانک سینا به روز شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی تبیین کرد:

نقش بانک کشاورزی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی

روح اله خدارحمی، عملکرد بانک کشاورزی در تأمین امنیت غذایی،رشد اقتصادی بخش کشاورزی و قطع وابستگی کشور به واردات را اقدامی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی معرفی کرد.
معاون اقتصادی بانک مرکزی:

تحریم‌های حداکثری با شکست مواجه شد

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: با تاب‌آوری و مقاومت مردم و تلاش مسئولان، تحریم‌های حداکثری به اذعان دشمنان امروز با شکست مواجه شده است.
معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون، در سفر به استان یزد تأمین سرمایه کارآفرینان و مراکز تولیدی را از اهداف این بانک دانست و افزود: به منظور ایجاد و توسعه اشتغال و در راستای تحقق شعار سال، بانک توسعه تعاون در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات اثربخش به عموم مشتریان، پرداخت کرده است.