بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

برنامه نسخه نویسی الکترونیکی و سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع (پارسا) در استان مازندران با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
رئیس کل بانک مرکزی در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیر مترقبه» از مدیرعامل بانک توسعه تعاون تجلیل کرد.
معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت خبر داد:

اتصال ۹۲ درصد بیمارستان‌ها به طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت از اتصال ۹۵ درصد بیمارستان‌های کشور به طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری خبر داد.
مجلس، وزارتخانه‌های نیرو و نفت را در حالی مکلف به ارائه گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و انرژی کردند که بایستی واحدهای مسکونی از محل دریافت عوارض گاز و برق بیمه شوند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد:

اهمیت صادرات غیر نفتی در برون رفت از فقر

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: اگزیم بانک ها با حمایت از توسعه، توانمند سازی زنجیره و تنوع بخشی پایه صادرات می توانند زمینه ساز افزایش صادرات غیرنفتی و به دنبال آن اشتغالزایی و رشد اقتصادی و برون رفت از فقر شوند.
شرکت‌های بیمه‌گر با هماهنگی وزارتخانه های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع نمایند و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت بیمه مربوطه خسارات وارده را جبران نمایند.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به عملکرد بانکها گفت: از افتخارات نظام بانکی کشور در کنار حمایت از جهش تولید، پشتیبانی از هموطنان روستایی از طریق بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آنها و نیز پرداخت سریع تسهیلات در جریان حوادث سیل و زلزله و همچنین توانمند سازی مددجویان تحت نظر سازمانهای حمایتی است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: براساس نظر کارگروهی، در مصوبه هیئت وزیران مبنی بر غیر مجاز بودن مبادلات رمز ارزها اصلاحاتی انجام و قرار شد کسانی که رسمی رمز ارز استخراج می‌کنند بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی:

ارائه خدمات غیرحضوری 3070 در کارگزاری ها رایگان است

دو خدمت جدید غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی از طرح 3070( ارائه 30 خدمت حضوری تامین اجتماعی به شکل غیرحضوری که در پی آن کاهش 70 میلیون مراجعه را در پی خواهد داشت) ویژه کارفرمایان و پیمانکاران امروز با حضور معاونان سازمان تامین اجتماعی و مدیران ستادی این سازمان رونمایی شد.