بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

پانزدهم اسفند ماه هر سال، آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری نامگذاری شده است. اگر تا چند سال پیش، درخت کاری یک عمل نمادین و حفاظت از محیط زیست یک ایده تشریفاتی تلقی می شد، اما امروز بشر به خوبی دریافته است که حفظ منابع طبیعی و به ویژه «درخت» تا چه اندازه می تواند زندگی امروز و آینده را تحت تاثیر قرار دهد.
با حضور مدیرعامل بانک رفاه کارگران در کرمان:

کلنگ احداث دو مدرسه و یک سالن ورزشی به زمین زده شد

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و هیأت همراه به دعوت پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور به استان کرمان سفر کرد که در این سفر کلنگ احداث دو مدرسه و یک سالن ورزشی در مناطق محروم این استان به زمین زده شد.
رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی خبر داد؛

تداوم رشد بخش حقیقی اقتصاد

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی از تداوم رشد بخش حقیقی اقتصاد خبر داد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که براساس آن نسبت به روز گذشته نرخ ۲۵ ارز با کاهش و ۱۳ ارز با افزایش همراه بود و قیمت بقیه ارزها ثابت ماند.
نشست اعضای کمیسیون سرمایه گذاری سندیکا بیمه گران ایران به ریاست دلفراز، مدیر عامل بیمه ملت در مکان سالن همایش شرکت بیمه ملت برگزار شد. دراین نشست با بررسی برخی از تاثیرات سیاسی براقتصاد منطقه ای، میزان ریسک های سرمایه گذاری و پیشنهادات فنی وتخصصی اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بیمه ملت در سال 1390 جزو اولین شرکت‌های بیمه بود که واحد «مدیریت ریسک» را در ساختار خود ایجاد کرد. این واحد ابتدا با عنوان «اداره تحلیل ریسک» و زیرمجموعه مدیریت طرح و توسعه تشکیل شد و در سال 1397 باتوجه به گسترش فعالیت‌ها و همچنین الزام بیمه مرکزی در آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، به مدیریت تبدیل شد.
«هر چند قرض‌الحسنه سابقه‌ای طولانی دارد، اما امروزه بیش از هر زمان دیگر فعالیت مبتنی بر این عقد گسترش یافته و افراد بیشتری از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.»
مرتضی اکبری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مهرایران طی پیامی فرارسیدن ۱۴ اسفند ماه «روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه» را به هموطنان و به ویژه فعالان این سنت پسندیده تبریک گفتند.
معاون مدیرعامل در امور فناوری و اطلاعات بانک مسکن با تشریح سیاست های بانک مسکن در زمان کرونا، از تمدید خودکار کارت های منقضی بانک مسکن تا انتهای سال 1400 خبر داد.
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با ردیف 2 تبصره 13 این ماده واحده موافقت کردند.
در نخستین همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه که با حضور رئیس کمیته امداد و خیران و سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برگزار شد، از بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان حامی قرض الحسنه تجلیل به عمل آمد.