از سوی بانک کشاورزی خراسان شمالی صورت گرفت؛

پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سه هزار و ۲۴۷ فقره تسهیلات به میزان  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
تصویر پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی ،نفتی مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: در صورتی که سپرده های مردمی به این بانک سوق یابد، تمام این منابع در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی، تامین منابع مالی و برای توسعه این بخش صرف می شود.

وی افزود : ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در استان با وجود فعالیت چند دهه ای صندوق بیمه این بانک، پایین است و تاکنون تولیدکنندگان استقبال خوبی از آن نداشته اند.

حسین نفتی گفت : بیمه گذاران بخش کشاورزی انتظار دارند تا خسارت های وارد شده به درآمد، جبران شود اما صندوق بیمه تنها هزینه ها را جبران می کند، البته کشاورزان بابت حق بیمه، مبلغ بسیار کمی پرداخت می کنند از این رو غرامت ها کم بوده و نمی تواند به میزان جبران خسارت ها باشد.

وی گفت: مصارف شعب بانک کشاورزی استان همواره بیش از منابع بوده است به طوری که میزان منابع این بانک در استان ۱۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال است اما میزان مصارف حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است به دیگر سخن این بانک هفت هزار میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات را از سایر استان ها قرض کرده است.

نفتی درباره بازپرداخت تسهیلات بانک کشاورزی اظهار داشت: در پایان سال گذشته ضریب ریسک در این شعب این بانک ۹.۸ درصد بود و اکنون این رقم کمتر از ۱۰ درصد است به این معنا که کمتر از ۱۰ درصد از وام و تسهیلات پرداختی بازنگشته است.

307743