بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر عامل بانک سینا در بازدید از شعب گراش و لار تاکید کرد:

حضور موثر و کارآمد بانک سینا در جنوب استان فارس

مدیرعامل بانک سینا ضمن دیدار با همکاران شعب گراش و لار در استان فارس با اشاره به اهمیت اقتصادی و تجاری این شهرها که عامل رشد و توسعه بخشی از مسیر صنعتی و تجاری کشور است، بر حضور موثر و کارآمد بانک سینا در این منطقه تاکید کرد.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.
بیمه کارآفرین در نظر دارد جهت تکمیل نیرو انسانی خود در مدیریت فناوری اطلاعات از واجدین شرایط با دو ردیف شغلی پشتیبانی و برنامه نویسی دعوت به همکاری نماید.
در حاشیه بازدید از پایگاه واکسیناسیون حضرت ولیعصر(عج) بانک صورت گرفت:

قدردانی فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا تهران از بانک رفاه

به دنبال عملکرد مناسب و تعیین‌کننده بانک رفاه کارگران در واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی و اعلام آمادگی این بانک به ‌منظور همکاری در واکسیناسیون عمومی شهروندان تهرانی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن بازدید از پایگاه واکسیناسیون حضرت ولیعصر(عج)، از اقدامات و مشارکت این بانک در طرح‌های واکسیناسیون کلانشهر تهران قدردانی کرد.
شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌ صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد،‌ در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد.
فدایی در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد:

آیا امکان پرداخت وام بدون ضامن در کشور وجود دارد؟

یک کارشناس امور بانکی بیان کرد: نظام بانکی به دلیل بدهی و مطالبات جاری به هیچ عنوان شرایط پرداخت وام بدون ضامن و وثیقه را ندارد و این موضوع در هیچ کشوری مرسوم نیست. 
بیشترین میزان پرداختی طی دوره یک‌ماهه در اختیار بخش «سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله» با ۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه گذشته ۸ درصد افزایش پرداختی را به همراه داشت.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. براین اساس نرخ ۱۲ ارز افزایش و ۲۲ ارز کاهش یافت، همچنین نرخ ۱۲ ارز ثابت ماند.
با حضور فرمانده عملیات مدیریت کرونا استان تهران:

مرکز واکسیناسیون کووید 19 بانک ملت افتتاح شد

مرکز واکسیناسیون کووید 19 بانک ملت با حضور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در استان تهران و مدیرعامل این بانک به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
شورای‌عالی بیمه در اجرای ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری در نشست چهاردهم تیر ماه سال جاری 1400/04/14 «آیین‌نامه کارمزد نمایندگی و کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه» را مشتمل بر 15 ماده و 6 تبصره به تصویب رساند که این مصوبه از امروز به شرکت های بیمه ابلاغ شده است.
بررسی سهم تعدادی بانک‌ های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزار های پذیرش نشان می دهد که بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به بانک‌های ملت (۱۹.۸۶ درصد)، ملی( ۱۴.۸۱ درصد)، سپه (۱۰.۸۵ درصد) و صادرات (۸.۱۹ درصد) تعلق دارد.
ناصر شاهباز، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در نود و سومین سالروز تاسیس این بانک با حضور در اداره کل آموزش، ضمن تبریک این رویداد تاریخی و اثرگذار، از بخش‌های مختلف این واحد بازدید و با همکاران دیدار و گفت‌وگو کرد.
واکسن سینوفارم که موسسه محصولات بیولوژیکی پکن (BBIBP) آن را تولید کرده، اولین واکسن چینی کووید 19 است که سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده اورژانسی آن را صادر کرده است.