بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در راستای افزایش امنیت و دسترسی بهتر مشتریان صورت گرفت:

جزییات کارکرد ۲ قابلیت جدید دستگاه های خود پرداز بانک آینده

به‌منظور افزایش قابلیت‌ های امنیتی خدمات بانکداری الکترونیکی و تسهیل در خدمت‌رسانی به مشتریان، دو قابلیت جدید بر روی دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده برای خدمات مرتبط با کارت نقدی افزوده شد.
حسین مهری: بانک‌ها برای حفظ ثبات عملکرد و افزایش کارایی، نیازمند سرمایه مناسب و کافی هستند و لازم است همواره نسبت کفایت سرمایه خود را که بر اساس اعلامیه های کمیته بال به عنوان شاخصی در خصوص توازن میزان دارایی های ریسکی بانک ها به میزان سرمایه تعدیل شده آنها شناخته می شود به نحو صحیحی کنترل و پایش نمایند تا نظام بانکی از ثبات و سلامت مطلوب برخوردار باشد.
در بازدید مجازی مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شعبه بوشهر مطرح شد:

لزوم جذب صادرکنندگان فعال برای ارائه خدمات و تسهیلات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از صادرات کشور، بر جذب صادرکنندگان فعال برای ارائه خدمات و تسهیلات تاکید کرد.
با توجه به نام‌گذاری سال 1400 با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، تحقق این شعار با تعریف استراتژی‌های صحیح، داشتن برنامه سالیانه و استفاده از فناوری‌های دیجیتال در راستای مأموریت‌های بانک، امکان‌پذیر خواهد بود. در همین راستا، پست‌بانک ایران اقدام به تدوین «برنامه راهبردی بانک با رویکرد پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال» طی 4 سال آتی نمود و اهداف استراتژیک و استراتژی‌های محوری و پروژه‌های عملیاتی بانک تهیه و در قالب 66 پروژه عملیاتی سال 1400 به تفکیک معاونت‌ها، مدیریت‌های امور و ادارات مجری برای اجرا ابلاغ شد.
بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، بیمه تعاون را برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.
اتخاذ تصمیم در خصوص برخی از موارد دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده موکول گردید.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. بر این اساس نرخ ۲۰ ارز افزایش و ۲۰ ارز کاهش یافت، همچنین نرخ ۶ ارز ثابت ماند.
امروز نخستین جلسه هماهنگی چهل و دومین مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک ملی ایران با حضور سید فرید موسوی عضو هیات عامل و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک، محمود خادمیان رییس صندوق پس انداز ملی ایران، نماینده دادستان کل کشور، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان بانک مرکزی برگزار شد.
موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته نیز استمرار جذب نقدینگی بود‌؛ اما با توجه به وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی ریالی، هیچ یک از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در این هفته درخواستی برای شرکت در عملیات سیاست پولی در قالب توافق بازخرید معکوس ارسال نکردند.
با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و به همت بیمه معلم صورت گرفت

تقدیر از قهرمان کاراته المپیک توکیو

از سجاد گنج زاده قهرمان و مدال آور طلای کاراته که با حمایت بیمه معلم به المپیک توکیو اعزام شده بود با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بیمه معلم تقدیر شد.
میرهاشم موسوی با بیان اینکه مصمم هستیم جهش انقلابی در همه حوزه‌های این سازمان با همکاری و مشارکت کارکنان و متخصصان ایجاد کنیم، گفت: رویکرد دولت سیزدهم این است که "ما می‌توانیم" را احیا کند. در سازمان تامین اجتماعی نیز با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مشکلات را رفع می‌کنیم.