بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال ۱۴۰۰ باید عددی حدود ۶۰ سال باشد و البته آسیب های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب های روحی و جسمی) نشان می‌دهد.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت بدهی هایش با بانک های دولتی را تسویه کند

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره بر تسویه بدهی های دولت و وزارت اقتصاد با سه بانک صادرات، ملت و تجارت در سال گذشته و بهبود صورت های مالی این بانک ها گفت: امسال نیز بدهی های خود به بانک های دولتی خصوصا بدهی بیش از پنجاه هزار میلیارد تومانی بانک ملی را پرداخت کنند تا موجبات بهبود صورت های مالی و ناترازی این بانک ها فراهم شود.
مدیرعامل بیمه نوین در دیدار با نمایندگان، از کسب بیش از هزار میلیارد تومان پرتفوی این شرکت پیش از پایان شش ماه نخست سال جاری خبر داد و بیشترین سهم این موفقیت را متعلق به شبکه فروش دانست.
شیری مدیر عامل پست بانک ایران با تبریک فرا رسیدن ایام مبارک هفته دفاع مقدس به پیشگاه ملت شریف ایران و خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و همچنین خانواده بزرگ پست‌ بانک‌ ایران، پیامی به همین مناسبت صادر کرد.
نخستین سامانه صدور آنلاین و آنی بیمه‌نامه درمان در کشور راه اندازی شد؛

فروش آنلاین بیمه شخص واحد بیمه دی

بیمه دی با طراحی سامانه فروش آنلاین بیمه شخص واحد، نخستین سامانه صدور آنلاین و آنی بیمه‌ نامه درمان در کشور را راه اندازی کرد. این سامانه برای استفاده همه ایرانیان در دسترس قرار گرفته است.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. بر این اساس نرخ ۱۸ ارز کاهش و ۱۶ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۲ ارز ثابت ماند.
توضیحات معاونت مالی بانک ملی ایران درخصوص شفاف سازی صورتهای مالی این بانک:

بانک ملی بانکی سود ده و فاقد بدهی غیر عملیاتی است

گروه بانک ملی در سال 1399 در حالی سال مالی خود را با سود به پایان رساند که قدرت پرداخت این بانک به هیچ عنوان در معرض خطر قرار نداشته و یک ریال بدهی غیر عملیاتی و یا بلاپرداخت ندارد