کسب بهترین نسبت خسارت رشته ای در بیمه کارآفرین

شرکت بیمه کارآفرین، در حوزه نسبت خسارت توانسته از بهترین عملکردها را در صنعت بیمه به نمایش بگذارد. این رخداد از آنجایی حاصل‌شده است که بیمه کارآفرین سراغ رشته‌های حرفه‌ای و تخصصی و کم ریسک رفته است.
تصویر کسب بهترین نسبت خسارت رشته ای در بیمه کارآفرین

به گزارش سایت خبری پرسون، بیمه کارآفرین از جمله شرکت‌های خصوصی و نوپایی در صنعت بیمه است که توانسته جایگاه خوبی در این صنعت پیدا کرده و عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

پرداخت خسارت و نسبت‌های خسارت نشان از انتخاب ریسک و یا مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه دارد و در صورت ثبت نسبت مناسب نشان از عملکرد مناسب شرکت و درآمدزایی آن دارد.

بر اساس این تعریف کوتاه، شرکت بیمه کارآفرین، در حوزه نسبت خسارت توانسته از بهترین عملکردها را در صنعت بیمه به نمایش بگذارد. این رخداد از آنجایی حاصل‌شده است که بیمه کارآفرین سراغ رشته‌های حرفه‌ای و تخصصی و کم ریسک رفته است. به‌عنوان‌مثال مهم‌ترین رشته برای شرکت بیمه کارآفرین رشته نفت و انرژی است. در سال‌های اخیر این شرکت در این رشته رکوردهای مناسبی را ثبت کره است. اما نکته مهم‌تر ثبت نسبت خسارت شش‌درصدی در این رشته است که نشان از مدیریت ریسک شرکت دارد.

وضعیت تولید حق بیمه و خسارت

بیمه کارآفرین در شش‌ماهه نخست امسال حدود هشت و هزار و 222 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود. بیشترین حق بیمه صادره متعلق به بیمه نفت او انرژی با رقم سه هزار و 759 میلیارد ریال تعلق داشته و کمترین آن نیز به بیمه هواپیما با رقم 81 میلیون ریال اختصاص داشت. ( این محاسبات بدون عمر و تشکیل سرمایه لحاظ شده است.)
در مقابل این میزان از حق بیمه صادره، مبلغ 3 هزار و 377 میلیارد ریال خسارت پرداخت‌شده است که از این مبلغ بالاترین رقم با عدد 494 میلیارد ریال به بیمه شخص ثالث، مبلغ 444 میلیارد ریال به بیمه درمان و 423 میلیارد ریال به بیمه مسئولیت اختصاص داشت.

نسبت خسارت کلی

با توجه به‌حق بیمه 8،222 میلیارد ریالی و نسبت خسارت پرداختی 3،377 میلیارد ریالی ، نسبت خسارت شرکت بیمه در شش‌ماهه نخست امسال به رقم 40 درصد رسیده است. در پایان سال 1399 نسبت خسارت شرکت بیمه کارآفرین حدود 42 درصد بود که در سال جاری شاهد بهبود در نسبت‌های خسارت شرکت هستیم.

نسبت خسارت رشته‌ای

یکی از مهم‌ترین رشته‌های بیمه گری که شرکت بیمه کارآفرین رشته نفت و انرژی است. در سال‌های اخیر به دلیل قراردادهای مناسب در این رشته توفیق خوبی حاصل و بازدهی نصیب شرکت بیمه کارآفرین شده است. در شش‌ماهه نخست امسال شرکت حدود چهار هزار و 264 میلیارد ریال حق بیمه فروخته است. اما در مقابل این میزان حق بیمه تولیدشده، تنها مبلغ 265 میلیارد ریال خسارت پرداخت‌شده است. درواقع نسبت خسارت شش‌درصدی در این رشته رخ‌داده است که یکی از چشمگیرترین رخداد است.

در رشته‌های بیمه شخص ثالث و درمان حق بیمه تولیدی حدود 900 و 1000 میلیارد ریال بود اما خسارت پرداختی رشته شخص ثالث حدود 500 میلیارد ریال و درمان حدود 300 میلیارد ریال بود. که نسبت خسارتی حدود 55 و 30 درصدی در این دو حوزه رخ‌داده است. که نسبت خسارت بیمه درمان نسبت به دوره‌های قبل رشد بهبود قابل‌توجهی داشته است.

منبع: بانکداری ایرانی

377530