آغاز بیمه سایبان ها در باغات سراسر کشور

برای اولین بار در کشور بیمه سایه بان ها در باغات اجراء گردید.
تصویر آغاز بیمه سایبان ها در باغات سراسر کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، رواب عمومی بیمه کشاورزی اعلام کرد: شرایط متغیر اقلیمی در کشور و وقوع خطرات قهری - طبیعی ازجمله سرما و یخبندان، تگرگ، آفتاب سوختگی، گرمازدگی و غیره همواره خسارت های شدیدی را به محصولات باغی وارد مینماید.آمارها نشان می دهند نزدیک به 50% از خسارت­ها در باغات ناشی از سرمازدگی و تگرگ می باشد. امروزه پیشرفت هایی زیادی در زمینه کنترل خطرات در بخش باغبانی صورت گرفته است. یکی از این روشها استفاده از سایه­بان ها بوده که در سالهای اخیر مورد توجه مسئولین و بهره برداران در کشور قرار گرفته است.

سایه بان­ها با توجه به هدف و کاربردشان انواع مختلفی دارند که می­توانند بخش قابل توجهی از خسارات از قبیل : آفتاب سوختگی و کاهش تبخیر و تعرق محصولات، تگرگ، باران، وزش باد و گرد و غبار حمله پرندگان آفات و عوامل خسارت زا را کاهش دهند.

صندوق بیمه کشاورزی با توجه به نیاز تولیدکنندگان در این بخش و حمایت از آنان اقدام به طراحی و اجرای بیمه سازه، پوشش و تأسیسات سایه بان ها نموده است. عوامل خطر تحت پوشش در این موضوع بیمه ای شامل: طوفان، زلزله، آتش سوزی غیر عمد، رانش زمین و سیل است. کمک دولت در این طرح 50 درصد کل حق بیمه و دوره بیمه ای از یک تا پنج سال می باشد. این طرح از تاریخ 30 آذر 1400 در کشور آغاز شده است.

لازم به توضیح است حداکثر تعهد بیمه گر بر اساس پیش فاکتور های مورد تائید بانک کشاورزی در خصوص سازه ، پوشش و تأسیسات تعیین می گردد.

377522