بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بهزاد شیری مدیر‌عامل پست‌ بانک‌ ایران، در تشریح عملکرد ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: تا پایان مهرماه سال‌جاری مبلغ ۱۰۱/۵ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات به ۱۵۱ هزار نفر از مشتریان حقیقی و حقوقی بانک اعطا شده است که این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۶ درصد و از نظر مبلغ ۷۲ درصد رشد داشته است.
مدیر حوزه معاونت فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با بیان این که بیمه نامه یونیت لینک در راستای سودآوری بیشتر و بهره مندی حداکثری بیمه گذاران از پتانسیل بازارهای بورسی طراحی شده است، گفت: این بیمه نامه با تخصیص سود تضمین سالیانه به میزان پنج درصد به ذخایر بیمه نامه ها، امکان سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک در یکی از پر ریسک ترین بازارهای مالی، فارغ از نوسانات بازار و دغدغه از دست رفتن اصل سرمایه را فراهم کرده است.
در گفت‌وگو با مرتضی اکبری مطرح شد:

اعتبارسنجی، جایگزینی مناسب برای وثیقه و ضامن

به گفته مدیرعامل بانک مهر ایران، در راستای سیاست‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، اعتبارسنجی جایگزین بسیار مناسبی برای وثیقه و ضامن است تا افراد برای دریافت تسهیلات شرایط آسان‌تری را پیش روی خود داشته باشند.
بر این اساس سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری شفا دارو، نوسازی و ساختمان تهران و مهندسی نصیر ماشین بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند.
سه شنبه، ۱۱ آبان‌ماه:

ریزش دلار در صرافی ها

هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز در مقایسه با روز گذشته با ۹۵ تومان کاهش به قیمت ۲۶ هزار و ۷۷۸ تومان داد و ستد شد.
درخشش جودوی ایران در رقابت‌ های جهانی با حمایت بیمه کوثر؛

نشان بیمه کوثر روی سکوی جهانی جودو

تیم ملی جودوی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران که با حمایت مالی بیمه کوثر در رقابت‌ های جهانی 2021 فرانسه شرکت کرده بود با کسب سه مدال تیمی و انفرادی به کار خود پایان داد.
معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت؛

نسبت خسارت بیمه دانا 20 درصد کاهش یافت

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت بیمه دانا، از مزایا و فواید بازنگری در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدور و خسارت و کاهش 20 درصدی نسبت خسارت این شرکت در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
از جمله مهم‌ترین الزامات و ضوابط قانون جدید چک می‌توان به ممنوعیت صدور چک در وجه حامل، حذف پشت نویسی چک، ثبت و انتقال چک در سامانه صیاد توسط صادرکنندگان و دریافت کنندگان و ... اشاره کرد.
مدیرعامل بانک سپه در نخستین دیدار با کارکنان شعب:

برای مشتریان کلان خدمات ویژه عرضه می‌‌کنیم

آیت اله ابراهیمی گفت: این بانک برای کمک به تولیدکنندگان واقعی پرداخت تسهیلات به مشتریان خوش‌نام و خوش‌حساب را در اولویت ارکان و فرآیندهای اعتباری بانک قرار داده است.
در بازدید مدیر عامل بانک سینا از مناطق زلزله زده اندیکا مطرح شد:

تاسیس باجه بانک سینا در اندیکا و پرداخت وام قرض الحسنه به زلزله زدگان

مدیر عامل بانک سینا با حضور در جمع زلزله زدگان اندیکا در استان خوزستان و دیدار با اهالی منطقه از پرداخت وام قرض الحسنه به آسیب دیدگان خبر داد.