ضرب الاجل ۲۴ ساعته به بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن

وزرات امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به ۱۳ مدیر بانکی دولتی ضرب الاجل ۲۴ ساعته با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی تعیین کرد.
تصویر ضرب الاجل ۲۴ ساعته به بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نامه از مدیران عامل بانک‌ها خواسته شده بخشنامه داخلی متبوع خود و همچنین فرایند و جزئیات اقدام شعب در پایگاه اطلاع‌ رسانی بانک مذکور درج و به نحو مقتضی به اطلاع عمومی مشتریان و مسوولان شعب برسد.

همچنین همه واحدهای بازرسی را موظف کرده تا با تشکیل هیات ویژه نسبت به بازرسی سرزده و همچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام کنند.

وزارت اقتصاد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد به نشانی bazresi.mefa.ir را در پایگاه اطلاع‌رسانی و همچنین کلیه شعب بانک به اطلاع مشتریان خود برساند.

علاوه بر این باید تمام شکایات مردمی در خصوص پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی شود و علاوه بر برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته‌های انضباطی اعلام شود. مراجع رسیدگی موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رای اقدام کرده و نتیجه را به این مرکز اعلام کنند.

براساس این گزارش بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون بانک‌هایی هستند که موظف شدند در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ضامن دریافت نکنند و پرداخت تسهیلات براساس اعتبارسنجی افراد باشد.

منبع: ایرنا

382359