بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیمه دانا پس از چندین ماه بررسی روی چند طرح تخصصی در حوزه بیمه‌های عمر و زندگی، در نهایت از اولین طرح بیمه‌های زندگی با عنوان "جان دانا" رونمایی کرد، طرحی که مجوزهای لازم برای فعالیت از بیمه مرکزی را دریافت کرده و مدتی است آموزش آن به شبکه فروش سراسر کشور آغاز شده است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۰ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۰ ارز کاهش یافت، نرخ ۶ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
در کنار رونمایی از دو محصول جدید این بانک:

دیتا سنتر بانک رفاه کارگران افتتاح شد

طی مراسمی که هم‌زمان با نهمین نشست شورای سیاست گذاری و برنامه‌ریزی تحول راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی بانک رفاه کارگران برگزار شد، دیتا سنتر این بانک توسط دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و از دو محصول جدید این بانک در حوزه خدمات الکترونیکی رونمایی شد.
طبق آنچه که مرکز آمار ایران اعلام کرده است در ایران بیش از ۲۱ میلیون خانه‌دار وجود دارد. آمار زنان خانه‌دار در سال ۱۳۸۵ حدوداً ۱۶ میلیون نفر بوده است. هر سال به آمار زنان خانوار افزوده می‌شود. آمار‌ها نشان می‌دهند که این قشر از جامعه نیازمند توجه جدی هستند و باید برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی حتماً از پوشش بیمه خوبی استفاده کنند. با این توضیحات در ابتدا باید بدانیم بهترین بیمه برای زنان خانه‌دار کدام است؟
گام بلند بانک پارسیان برای محرومیت‌ زدایی:

2.700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌ زایی روستایی پرداخت شد

در حال حاضر اقتصاد در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. فشارهای ناشی از تحریم‌های یک دهه گذشته و رکود حاصل از شرایط کرونایی موجب شده که اقتصاد کشور در وضعیتی قرار گیرد که تقریباً در 10 سال گذشته هیچ‌گاه آن را تجربه نکرده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گذر از این شرایط بحرانی تنها با رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی و البته ثبات محقق می‌شود. این‌ها 3 ضلع مثلث بازسازی اقتصاد ایران است که بانک پارسیان در راستای رسیدن به هرکدام از آن‌ها در طول سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده است. جالب است که بدانید طی دو سال گذشته تاکنون بیش از 3.507 میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به رونق و توسعه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از سوی بانک پارسیان پرداخت شده است.
دومین کارگروه بیمه ای مرکز حراست شرکت های بیمه به میزبانی و با حضور مدیرعامل شرکت بیمه البرز، علی اکبر ترکاشوند، مدیرکل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی و مدیران حراست شرکت های بیمه، برگزار شد.
یک مسئول بانک مرکزی از اقدام جدید بانک مرکزی در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی خبر داد و گفت: بانک مرکزی امروز دستورالعمل جدیدی را در خصوص فروش ارزهای مسافرتی ابلاغ کرد.
د‌ر شرایط اقتصاد‌ی کنونی، یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حل مشکلات معیشتی روزمره مرد‌م، استفاد‌ه از تسهیلات است، اما واقعیت این است که د‌ریافت تسهیلات بانکی با موانعی سنتی رو به‌ روست. نیاز به معرفى ضامن، ارائه چک، افتتاح حساب یا هرگونه وثیقه از جمله مشکلاتی است که به طور معمول، گیرند‌گان تسهیلات را با د‌رد‌سرهای جد‌ی مواجه می‌کند‌.
موفقیت ها، آثار و نتایج مثبت ایجاد شده در پست بانک ایران حاصل در کنار هم بودن و تلاش جمعی و منسجم برای اصلاح و آباد کردن آن بوده است و همواره دغدغه اینجانب و اعضای هیات مدیره بانک بهبود وضعیت معیشتی همکاران بانک بوده است.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۲۰۲ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۷ هزار و ۱۹۳ تومان معامله شد.
نماینده شرکت بیمه تجارت‌ نو در جنوب کشور، یکی از دلایلی که کمک به رشد وی در شرکت بیمه تجارت‌ نو داشت را تعامل بین مدیران ستادی و شخص نماینده دانست و گفت: در دسترس بودن و پاسخگویی مدیران ستادی شرکت برای رفع موانع و مشکلات نمایندگان به جذب بیشتر پرتفوی کمک شایانی کرده است .
مدیرعامل بیمه رازی در حاشیه مراسم سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود امنیت کشور و منطقه را بیمه کرد و دسیسه دشمنان را در تغییر جغرافیایی برهم زد.
بانک اقتصادنوین با هدف تسهیل دریافت خدمات بانکی نوین از طریق تلفن همراه، اپلیکیشن «همراه نوین» را به‌روزرسانی کرد و امکانات و قابلیت‌های جدیدی را در دسترس مشتریان خود قرار داد.