برگزاری مراسم معارفه دو تن از اعضای هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی

با حضور معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، قائم‌مقام مدیرعامل و معاونین و مدیران ارشد سازمان، مراسم معارفه محمدباقر هداوند و محمد ابراهیم جواهری به‌عنوان اعضای جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار و از زحمات محسن سرخو و محمدعلی همتی اعضای قدیمی هیأت‌مدیره تقدیر شد.
تصویر برگزاری مراسم معارفه دو تن از اعضای هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی

به گزارش سایت خبری پرسون، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم با قدردانی از زحمات سرخو و همتی و آرزوی توفیق برای هداوند و جواهری گفت:"هداوند، فرد شناخته شده‌ای در عرصه سلامت و بیمه کشور هستند و از تجربیات ارزشمند و دانش مرتبط با حوزه سازمان برخوردار هستند. جواهری نیز سال‌ها در سازمان خدمت کرده‌اند و به شرایط و وضعیت سازمان اشراف کامل دارند."

میرهاشم موسوی با بیان اینکه حوزه فراگیری و پوشش خدمات تأمین‌اجتماعی، مشمول بیش از 50 درصد جمعیت کل کشور است، افزود:" در این دوره خدمتگزاری، دو نقطه عطف و دو فرصت برای سازمان فراهم شده است که باید تمام همت خود را برای استفاده از این فرصت‌ها بکار ببریم.یکی از این فرصت‌ها، فرصت سیاستگذاری و ریل‌گذاری مطلوب در شرکت‌داری و بنگاه‌های اقتصادی سازمان است. اتفاقی که در سال‌های گذشته نادیده گرفته شده بود و صرفاً سازمان بر بیمه و درمان متمرکز بود؛ اما عبدالملکی از ابتدای مسئولیت به موضوع اصلاح نظام اقتصادی و بنگاه‌داری در این حوزه همت گماشت و ریل‌گذاری مناسبی در این عرصه اتفاق افتاده است. به لحاظ پایدارسازی منابع و افزایش بهره‌وری، باید به حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای داشته باشیم. دارایی‌هایی سازمان باید صرفا در خدمت منافع بیمه‌شدگان ومستمری‌بگیران باشد و ذی‌نفعان باید ثمرات و نتایج مبارزه این دولت و منصوبان دولت در وزارت کار و سازمان تأمین‌اجتماعی با همه ابعاد فساد را به عینه مشاهده کنند. این فرصتی عالی است که اعضای هیأت‌مدیره و تمامی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی باید قدر آن را بدانند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، یک فرصت استثنایی در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور است، گفت:"در این سیاست‌ها، چالش‌ها و مسائل حوزه کلان تأمین‌اجتماعی با دقتی بالا و بی‌نظیر نقطه‌زنی شده و راهکارها هم معرفی شده است و باید با همه توان از این فرصت هم حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم."

موسوی تصریح کرد: "شرایط فعلی سازمان تأمین اجتماعی، شرایط خطیر و حساسی است و متناسب با آن باید همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها را برای حصول بهترین نتایج و بیشترین منافع، آرایش دهیم و تصمیم‌گیری کنیم. علاوه بر چالش‌های کلان، اقتضائات اداری و اجرایی را نیز باید مورد توجه قرار دهیم. تفویض اختیار و ریل‌گذاری مناسب برای مشارکت موثر همه بخش‌های سازمان و اتخاذ تصمیم براساس خرد جمعی و دانش انباشته سازمانی، می‌تواند به حل مسائل کمک کند. خوشبختانه اعضای هیأت‌مدیره با بدنه سازمان ارتباط و تعامل خوبی دارند و این موضوع از امتیازات سازمان و هیأت‌مدیره آن به شمار می‌رود.

احمد خانی نوذری، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم، با بیان اینکه فعالیت در سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند منشأ خدمت و خیر و برکت باشد، گفت: "تلاش‌های خوبی توسط اعضای هیأت‌مدیره سازمان در این دوره مدیریت شاهد بودیم. کمیته‌های فعال، مصوبات و تقسیم کار خوب، از ویژگی‌های این هیأت‌مدیره است."

خانی نوذری افزود: "از زحمات و خدمات اعضای هیأت‌مدیره سابق سازمان تقدیر می‌کنیم و دو عضو جدید هیأت‌مدیره هم خوشبختانه اشراف خوبی به سازمان و مسائل آن دارند که برای آنها آرزوی توفیق داریم. در دوره جدید فعالیت هیأت‌مدیره با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، حساسیت کار هیأت‌مدیره و تیم مدیریت ارشد سازمان، دوچندان شده است. ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، نقطه امید و چراغ راهی در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور است که امیدواریم با همکاری و همدلی مدیران، اقدامات مؤثری برای ذی‌نفعان انجام دهیم.

محمدحسین مهدوی عادلی، رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم با تقدیر از سرخو و همتی، گفت: "خدمت در تأمین‌اجتماعی، برای همه ما مغتنم است و از فرصت‌های پیش‌روی سازمان به واسطه ابلاغ سیاست‌ها کلی باید نهایت استفاده را کنیم."

محمدباقر هداوند، عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم با تشکر از سرخو و همتی و تقدیر از حسن اعتماد عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "بعد از 22 سال خدمت در عرصه‌های مختلف، امروز خرسندم که در خدمت بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هستم و امیدوارم رضایت خداوند و بیمه‌شدگان را کسب کنم."

محمد ابراهیم جواهری، عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم با تقدیر از حسن اعتماد دکتر عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر موسوی مدیرعامل سازمان و آرزوی توفیق برای آقایان سرخو و دکتر همتی، گفت: "در طول سال‌های اخیر با همت همه همکاران در حوزه امور مجلس، ارتباط و تعامل مناسبی میان سازمان و مجلس شورای ا‌سلامی برقرار بود و تقریباً در سال‌های اخیر، هیچ مصوبه‌ای علیه سازمان نداشتیم."

در این جلسه همچنین، محسن سرخو و محمد علی همتی، گزارشی از مصوبات و اقدامات هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کردند.

طی احکام جداگانه ای از سوی حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، دکتر محدباقر هداوند و محمد ابراهیم جواهری به عنوان اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی منصوب شدند و احکام اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به آنها اهدا شد.

متن احکام اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به شرح زیر است:

جناب آقای محمدباقر هداوند

با سلام و احترام

نظر به تعهد، شایستگی، صلاحیت های علمی و اجرایی جنابعالی، با استناد به بند "ب" ماده "۱۷" قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و پیرو مصوبه جلسه ۱۲۳ مورخ ۱۲/۱۴/ ۱۴۰۰ هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه، ضمن تشکر از جناب آقای محمدعلی همتی، به موجب این ابلاغ به عنوان عضو موظف هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، به جای ایشان منصوب می شوید.

انتظار می رود در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن توجه به اولویت ها و تدابیر دولت مردمی سیزدهم و نقش ویژه آن سازمان در رسیدن به اهداف و سیاست های کلان نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، با رعایت قانون مداری ودر نظر گرفتن حقوق صاحبان اصلی،یعنی بیمه شدگان و مستمری بگیران، تمهیدات لازم را جهت انجام دقیق و پیوسته وظایف محوله بر اساس قوانین، مقررات و مفاد اساسنامه سازمان به عمل آورید.

امید است با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تحت توجهات حضرت ولی عصر ( ارواحنا فداه) در مسیر خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحقق آرمان های رفیع امام راحل عظیم الشان(ره) ، منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تدابیر دولت مردمی سیزدهم در وزارت مردم، با تلاش صادقانه، موفق و موید باشید.

حجت اله عبدالملکی

وزیر و رئیس هیات امنا

جناب آقای محمد ابراهیم جواهری

با سلام و احترام

نظر به تعهد، شایستگی، صلاحیت های علمی و اجرایی جنابعالی، با استناد به بند "ب" ماده "۱۷" قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و پیرو مصوبه جلسه ۱۲۳ مورخ ۱۲/۱۴/ ۱۴۰۰ هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه، ضمن تشکر از جناب آقای محسن سرخو به موجب این ابلاغ به عنوان عضو موظف هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، به جای ایشان منصوب می شوید.

انتظار می رود در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن توجه به اولویت ها و تدابیر دولت مردمی سیزدهم و نقش ویژه آن سازمان در رسیدن به اهداف و سیاست های کلان نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، با رعایت قانون مداری ودر نظرگرفتن حقوق صاحبان اصلی،یعنی بیمه شدگان و مستمری بگیران، تمهیدات لازم را جهت انجام دقیق و پیوسته وظایف محوله بر اساس قوانین، مقررات و مفاد اساسنامه سازمان به عمل آورید.

امید است با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تحت توجهات حضرت ولی عصر ( ارواحنا فداه) در مسیر خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحقق آرمان های رفیع امام راحل عظیم الشان(ره) ، منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تدابیر دولت مردمی سیزدهم در وزارت مردم، با تلاش صادقانه، موفق و موید باشید.

حجت اله عبدالملکی

وزیر و رئیس هیات امنا

396885