بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دبیر کمیته ریسک بانک مشترک ایران و ونزوئلا گفت: مدل کسب و کار بانک براساس تحلیل محیط بیرونی و داخلی منطبق بر فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های شناسایی شده در قالب سه سطح مرکزی، نزدیک به هسته و فراسوی هسته تقسیم‌بندی می‌شود که در سطح مرکزی کسب و کار چندملیتی را در برمی‌گیرد و بانکداری تجاری و شرکتی را شامل می‌شود.
رئیس هیات مدیره بانک شهر گفت: امروز یکی از نشانه های تحول در این بانک، پاسخگویی شایسته همکاران به نیازهای مشتریان در چارچوب ضوابط و مقررات است؛ که خوشبختانه این مهم را نیز می توان در افزایش رضایتمندی شهروندان از خدمات بانک مشاهده کرد.
مدیرعامل پست بانک ایران در دومین جلسه با مدیران معین استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه پست بانک ایران در بخش تضامین تسهیلات اشخاصی که از بانک حقوق دریافت می‌کنند و مسترد کردن سود قراردادهای مبادله‌ای در بین بانک‌های کشور عملکرد مطلوبی دارد و شفاف عمل کرده است، گفت: جلسات هم اندیشی برای بررسی مشکلات شعب استان‌ها برگزار می‌شود تا رفع مشکلات دارای اولویت در برنامه کاری قرار بگیرد و همکاران ما در شعب بتوانند بدون دغدغه به مشتریان خدمات بدهند
در صرافی های بانکی؛

دلار 259 تومان افت کرد

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۲۵۹ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه برخلاف برخی صحبتها مسکن مهر در رشد پایه پولی تاثیرگذار نبوده است یادآور شد: تحلیلهای مختلفی بود که مسکن مهر، رشد نقدینگی و رشد پایه پولی را بالا برده است. اما آمار بانک مرکزی، خلاف این صحبت را نشان می‌دهد. رشد نقدینگی از سال ۱۳۵۳ تا سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۷ درصد بوده است.
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام (نوبت دوم) شرکت بیمه حافظ منتشر شد .
توسط کارشناس مدیریت رعایت قوانین و مقررات ( بانک صنعت و معدن

تألیف کتاب حسابداری مالیات بر درآمد توسط کارشناس بانک صنعت و معدن

اخذ مالیات و عوارض از درآمدها سابقه طولانی در سراسر جهان دارد و اسناد و مدارکی که در این زمینه به دست آمده به ‌روشنی این مطلب را تصدیق می‌کند که هدف اولیه تدوین قوانین مالیاتی، تأمین منابع مالی دولت‌ها می‌باشد. دانش حسابداری و قوانین و مقررات مالیاتی با یکدیگر پیوسته وابسته هستند، زیرا از یک سو سیستم حسابداری باعث می شود که درآمد شرکت ها به درستی محاسبه شده و سهم دولت از درآمد شرکتها بر آن اساس شناسایی گردد و از سوی دیگر قوانین و مقررات مالیاتی تأثیر بسزایی بر دانش حسابداری داشته و دارد.
صنعت بیمه به دلیل ماهیت توزیع کنندگی ریسک و تامین کنندگی منابع مالی بلند مدت در اقتصاد و به دلیل وجود رشته‌های مختلف بیمه ای که نقش هماهنگ کنندگی بازار های مالی را برعهده دارند، می تواند به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی کند.
تعداد چک های وصولی عادی در کل کشور طی دی ماه ۱۴۰۰ به ۶ میلیون فقره و به ارزش بیش از ۲۳۹۲ هزار میلیارد ریال رسید؛ براین اساس در ماه مورد اشاره از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده به ترتیب 91.۶ درصد و 88.7 درصد وصول شده است.
در آیین تجلیل از روسای شعب برتر بانک گردشگری مطرح شد؛

رموز موفقیت شعب برتر، توجه به مدیریت دانش، کار تیمی و مشتری‌مداری است

قائم مقام بانک گردشگری در آیین تجلیل از روسای شعب برتر این بانک گفت: توجه به مدیریت دانش، انجام کار تیمی و هدفمند، مشتری مداری و همدلی از جمله رموز موفقیت شعب برتر بانک بوده است.
بر اساس بخشنامه ابلاغی شماره 00/246/ب معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، تاریخ وقوع ازدواج، ملاک ثبت‌ نام و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان شد.
بررسی ها نشان می دهد استفاده از سفته و برات الکترونیکی در شبکه بانکی کشور، مزایا و نتایج مثبت بسیاری به همراه دارد؛ به عنوان نمونه می توان به امکان رصد و پایش فعالیت های اقتصادی و مالی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، قوه قضاییه و بانک مرکزی از منظر پولشویی و ممانعت از صدور سفته و برات توسط افراد ممنوع المعامله اشاره داشت.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه با مدیران کل تأمین اجتماعی سراسر کشور : "دغدغه اصلی ما در سازمان تأمین اجتماعی پاسخگویی به مطالبات مردم و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش در شرایط سخت جنگ اقتصادی است. باید نتیجه اقدامات تحولی و تلاش مجموعه مدیران و همکاران سازمان تأمین اجتماعی در نقطه تماس این سازمان با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات این سازمان توسط مردم مشاهده شود."
بانک کار آفرین در نظر دارد انجام خدمات مشاوره، ارائه نقشه و دیتیل اجرایی و اجرای زیر سازی، عایق کاری، اجرای نمای کامپوزیت ساختمان اداره مرکزی خود واقع در خیایان ولیعصر خیابان ناهید غربی پلاک 97 را به شرکت صاحب صلاحیت از طریق مناقصه عمومی واگذار نماید.
شرکت بهاران بن یکی از هزاران شرکت تولیدی است که با حمایت بانک کشاورزی در زمینی به مساحت 5800 مترمربع و با سرمایه گذاری مدیران بنام در صنعت لبنیات کشور در شهرستان بن استان چهارمحال بختیاری بنا شده است .
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۲ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۳ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
مدیرعامل بانک سامان گفت: اعتبار سنجی برای پوشش ریسک وام‌دهی بانک‌ها بسیار کمک‌کننده است و بانک‌ها با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به مشتریان اقدام خواهند کرد.