بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

طرح نسخه الکترونیک به عنوان گام اول تحقق پرونده الکترونیک سلامت از سال ۱۳۹۷ به صورت آزمایشی در استان کرمان آغاز و از اول دی ماه ۱۴۰۰ به صورت سراسری در کشور آغاز شد و در عین حال برخی افراد همچنان از اجرای شتاب زده این طرح صحبت می‌کنند.
حدود ۶ میلیون فقره چک به ارزشی بیش از ۲,۳۹۲ هزار میلیارد ریال در دی ماه ۱۴۰۰ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۱ درصد و ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۴ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۴ ارز کاهش یافت، نرخ هشت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
آمار مربوط به یک سال منتهی به دی ماه امسال نیز نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، در مجموع ۸۶.۴ میلیون فقره چک به ارزش ۲۶۵۰.۸ هزار میلیارد تومان مبادله‌شده که میزان چک‌های برگشتی به اندازه ۷.۷ میلیون فقره به ارزش ۳۱۷.۸ هزار میلیارد تومان بوده است؛ از این رو نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده برابر با ۸.۹ درصد و ۱۲ درصد بوده است.
نهمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور روز شنبه 23 بهمن‌ماه 1400 توسط شورای انجمن‌های علمی ایران و با حمایت دانشگاه خاتم در محل سالن کنفرانس آن دانشگاه با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مجید قاسمی رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران، دکتر محمد جلالی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران و اعضای هیأت مدیره انجمن‌های علمی ایران برگزار شد.
مدیرعامل بیمه دانا:

از تشریفات تبریک خودداری کنید

توجه به اصل صرفه‌جویی و نصب نکردن پارچه و بنرهای تبریک توسط ادارات، نهادها و شهروندان نخستین درخواست مدیرعامل بیمه دانا است.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز، ۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مردم پرداخت شده است و ۱۳۰۰ میلیارد تومان هم در دست اقدام برای پرداخت است.
مدیرعامل، رئیس هیات مدیره، نایب رئیس هیات مدیره، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک تجارت در راستای پایش عملکرد شعب این بانک در اعطای تسهیلات خرد از شعبه‌های این بانک در استان‌های مختلف کشور بازدید کردند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

تامین مالی «بانک توسعه تعاون» یک تکلیف قانونی برای دولت

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکلیف دولت در افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای سال 1400 به منظور حمایت از نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاون گفت: طبعا این تکلیف قانونی صریح می بایست در نیمه نخست سال اجرایی می‌شد و تا پایان سال دولت باید تلاش نماید این بند قانونی را به اجرا در بیاورد و امیدواریم دولت با وجود تنگناهای مختلف بتواند حداقل بخش زیادی از این تعهد قانونی را به انجام رساند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۵ واحد پولی افزایش و قیمت ۶ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۵ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
رئیس سازمان فروش بیمه‌ های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو ضمن اعلام راه‌اندازی سیستم ساماندهی شبکه فروش بیمه‌ های زندگی، از پیش‌بینی تمهیداتی دیگر برای گسترش شبکه توزیع و ارائه محصولات جدید و متنوع در آینده‌ای نزدیک خبر داد.