بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در گزارشی، نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد و بر اساس آن نرخ رسمی ۲۲ ارز کاهش و ۱۳ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی ۱۱ ارز ثابت ماند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بانک ملی ایران متعهد است و خود را موظف می داند تمامی خسارت های وارد شده به مال باختگان و صاحبان صندوق های اجاره ای یکی از شعب این بانک در تهران را جبران نماید، اظهارداشت: طی هماهنگی های لازم با مقامات قضایی در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام خواهد شد.
"وتعاون" از فروش حق بیمه در مقایسه با فروردین‌ماه با افزایش ۲۷ درصدی روبه رو شد که بیشترین درآمد آن به بخش بیمه «ثالث – اجباری» با ۲۵ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان تعلق گرفت.
سطح معاملات در بازار بین بانکی در 4 هفته اخیر در کمتر از هزار همت ثبت شده است. بررسی خالص عملکرد بانک مرکزی در بازارهای مالی در کنار کاهش معاملات بازار بین بانکی و بازار باز نیز نشان می دهد بانک مرکزی رفتاری انقباضی را در داد وستد با بانک ها در سال جاری به ثبت رسانده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به در حال انجام بودن محاسبات افزایش حقوق بازنشستگان بر مبنای مصوبه دولت، گفت: واریز حقوق خرداد ماه عزیزان بازنشسته مطابق روال و مبلغ قبلی از بیستم این ماه آغاز و مابه‌التفاوت خرداد، از 25 این ماه به‌صورت جداگانه پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت مستمری‌ها نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.
در استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از ظرفیت مناسب برای راه اندازی واحدهای صنعتی، برخی از نخستین واحدهای بزرگ صنعتی کشور نظیر تراکتورسازی، ماشین سازی و صنایع غذایی و غیره احداث شده و از توسعه صنعتی مناسبی برخوردار است اما همچنان ظرفیت برای توسعه صنعتی این استان وجود دارد که با حمایت های شبکه بانکی قابل حصول خواهد بود.
تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1401، به حدود 10.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب افزایش 206/1 و 166/4 درصدی را نشان می دهد.
برخی کانال‌ها در فضای مجازی بر طبل افزایش قیمت ارز می‌کوبیدند و مردم را برای خرید دلار تهییج می‌کردند تا اینکه شورای‌عالی هماهنگی سران قوا در جلسه روز چهارشنبه گذشته خود، اختیارات جدید و ویژه‌ای برای مدیریت بازار ارز به بانک مرکزی داد.
طی مراسمی، همزمان با سالروز میلاد امام هشتم شیعیان در روز شنبه 21 خردادماه و با حضور مدیرعامل بانک، از روسای شعبی که سال گذشته در دوازدهمین دوره گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتخات شدند، تجلیل و قدردانی می‌شود.
بر اساس آمار بانک مرکزی تاکنون بیش از ۷۰ درصد خودپردازهای بانک‌های کشور به سامانه صیاد مجهز شده‌اند و ۸ بانک خودپردازهای آنها به سامانه صیاد متصل نشده‌اند که از این تعداد ۶ بانک بسیار کوچک و ۲ بانک نسبتاً بزرگ کشور هستند.
خوشبختانه با پیشرفت علم اکثر آسیب‌ها و بیماری‌های چشم قابل درمان هستند. در این بین نکته‌ای که برای اقشار مختلف جامعه اهمیت بالایی دارد، هزینه‌های درمان و جراحی چشم است که در مقاله پیش‌رو به آن خواهیم پرداخت.