بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با اتصال خودپردازهای بانک ملی ایران به سامانه صیاد، صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک های صیادی می‌توانند بدون لزوم یکسان بودن بانک صادرکننده چک و خودپرداز، نسبت به «ثبت»، «استعلام و تایید دریافت»، «استعلام وضعیت و انتقال»‌ و «عودت انتقال چک» اقدام کنند.
بانک ملی ایران چگونگی بازگشت اموال مسروقه از شعبه دانشگاه تهران این بانک را به صاحبانشان اعلام کرد و متعهد است درخصوص جبران کسری احتمالی اموال، برابر تشخیص و نظر مرجع قضایی اقدام کند.
عضو کانون صرافان ایران گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز مسافرتی به افرادی تعلق می‌گیرد که فقط ویزای توریستی یا مسافرتی داشته باشند و کسانی که در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مشمول دریافت ارز مسافرتی نمی‌شوند.
امروز در بازار سبزه میدان قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 483 هزار تومان معامله می شود.
بر اساس مصوبه هیات دولت با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، ساعت فعالیت بانکها و موسسات اعتباری خصوصی از 21 خرداد ماه الی 3 شهریورماه سالجاری در سراسر کشور تغییر کرد.
معاون اجرایی شرکت بیمه سامان، بیمه گران را مشاورانی امین برای انواع کسب و کارها از جمله فعالان صنعت نساجی برشمرد و اعلام داشت: فعالان اقتصادی می توانند با همفکری بیمه گران، ریسک های خود را مدیریت کرده و در شرایط اقتصادی موجود، بیشترین کارایی و بهره وری را برای بنگاههای خود به ثبت برسانند.
پس از گذشـــت یک هفته از سرقت پُر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران که سارقان حرفه‌ای که در تعطیلات نیمه خردادماه وارد بانک شدند و پس از تخریب 250 صندوق امانات، محتویات 168 صندوق را به سرقت بردند، دستگیر شدند.
بانک مرکزی در گزارشی، نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد و بر اساس آن نرخ رسمی ۲۹ ارز کاهش و چهار ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی ۱۳ ارز ثابت ماند.