بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۵ ارز کاهش و ۲۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۷ ارز ثابت ماند.
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بانک کارآفرین که قرار بود روز شنبه ۲۱ خرداد ماه سال جاری برگزار شود، لغو شد.
با هدف اصلاح ساختار مالی، بهبود سطح توانگری مالی، تقویت بنیه مالی و بالا‌تر رفتن قدرت پذیرش و نگهداری ریسک و رعایت تکلیف قانونی، شرکت بیمه تعاون، موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داد و طی چند مرحله توانست سرمایه شرکت را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.
براساس مواد96 و111 قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.
مدیرعامل بیمه ایران در جریان برنامه فشرده حضور در آذربایجان شرقی با حضور در بین همکاران شعب شهر تبریز و نیز شعبه مرند مستمع نقطه نظرات و پیشنهادات همکاران بود
پس از افتتاح ساختمان مرکزی شعب استان آذربایجان شرقی،حسن شریفی به اتفاق همراهان به کارخانه گروه صنعتی داداش برادر (شونیز) رفته و از چندین خط تولیدی این کارخانه بزرگ تولید بیسکویت و شکلات کشور بازدید کردند.
حسن شریفی رییس هیات مدیره ومدیر عامل بیمه ایران و هیات همراه، در جریان بازدید ازشعبه تبریز، با اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی نمایندگان و‌ نمایندگان پیشکسوت استان ، دیدار و گفتگو کردند.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ضمن بیان اینکه پرداخت همه وام‌های تکلیفی از توان بانک‌ها به دلیل تعیین نشدن منابع از سوی دولت و مجلس خارج است، روند تامین منابع برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را شرح داد.

با اقدام جدید بانک مرکزی، ذی‌نفع چک تضمینی بدون مراجعه به بانک می‌تواند با ابزارهای موبایلی و اینترنتی اقدام به استعلام صحت چک تضمینی کند و در صورتی که با استعلام از سامانه صیاد برای گیرنده محرز شود که این چک ثبت‌نشده و یا اقلام اطلاعاتی آن مغایر است، بایستی از پذیرش چک خودداری کند.