آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چاقی، محصول سبک زندگی ماست که بر میزان تحرک و پویایی افراد اثر گذاشته است، گفت: در این میان کرونا بر کم تحرکی جمعی افزوده و خانه نشینی و کم تحرکی به شیوع بیشتر پدیده چاقی کمک کرده است.


یک روانشناس با اشاره به همراهی برخی والدین در تقلب کردن دانش آموزان هنگام پرسش و پاسخ مجازی، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که دانش آموز کنونی، شهروند آینده این جامعه است و از این رو آموزش کنترل درونی به دانش آموز و عدم تقلب در هنگام نبود کنترل بیرونی در آموزش مجازی، امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پرداختن به مولفه تربیت را از جمله اولویت‌های کاری قوه مقننه برشمرد و گفت: برای ساماندهی امور آموزش و پرورش باید صدای معلمان شنیده شود.
نماینده مردم رشت در مجلس از تدوین طرح دوفوریتی خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان نیازمند و قرار گرفتن آن در دستور کار هفته آینده صحن مجلس خبر داد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد؛ برخی اظهارات منتسب به وی مبنی بر کسب درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی این وزارتخانه از شبکه شاد را رد کرد و آن را صحیح ندانست.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: این کار با کمک وزارت ارتباطات انجام و تمام مدارس کشور به اینترنت متصل شدند. البته هوشمندسازی دارای مراتب مختلف است. لازم است در گام‌های بعدی شبکه‌سازی مدارس انجام و امکان تبادل ارتباط بین مدرسه و معلم، معلم و خانواده و معلم و دانش آموز فراهم و افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنجش زیرساخت اینترنت کشور توسط شبکه شاد به عنوان اصلی‌ترین شبکه‌ای که تاکنون این کار را انجام داده است و تولید تبلت دانش آموزی تا چند ماه دیگر خبر داد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، با انتقاد از اینکه تاکنون نحوه بکارگیری معلمان خرید خدمات کمتر از یک برده‌داری نوین نبوده است از برنامه وزارت آموزش و پرورش برای ارتقا میزان حقوق و مزایای این قشر تا پایان مهرماه خبر داد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره مشکل سرعت اینترنت در شبکه شاد گفت: در این زمینه پهنای باند کاربران در بعد زمان و ابعاد مختلف دیگری نیز مطرح است. سعی کردیم ظرفیت های مختلف را به کار بگیریم. جلسات مختلفی با همکاران فنی شاد داریم و روزبه روز سرعت را رصد می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانجام رایگان شدن اینترنت شبکه شاد گفت: اینترنت شاد رایگان است و اگر کسی با مشکلی مواجه شده اعلام کند. با وزیر ارتباطات هم صحبت کردم و این کار از چند روز قبل انجام شده و استفاده از شاد رایگان است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور:

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری۹۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.