یکی از اعتراضات معلمان به مسئولان آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس این است که بر سر تصمیمشان قطعی و محکم نایستادهاند. آنها میگویند مدیران وزارتخانه نباید در میانه راه حرفشان را تغییر دهند چون باعث میشود اعتبار و جایگاه مدرسه از بین برود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برخی از گزارشهایی که می رسد این است که در مهدکودک هایی دارد سند 2030 اجرا می شود که مدیریت آن با آموزش و پرورش نیست، هیچ بخش آموزش و پرورش درصدد اجرای سند 2030 نیست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند گفت: این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت درباره میزان مورد نیاز تبلت دانش آموزی گفت: تعداد پنج میلیون ابزار آموزشی نیاز است، چرا که سه میلیون محصل از هیچ یک از ابزارهای آموزشی برخوردار نیستند و از طرفی حدود ۱۲ درصد دانش آموزان به صورت مستقل ابزار آموزشی هوشمند را در اختیار دارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ترجیح میدهیم امتحانات نهایی را که تاثیرگذار هستند، حضوری باشد، در سایر امتحانات نیز سهم معلمان را در نمره دهی افزایش دادیم. امتحانات نهایی سال آینده حضوری است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: افراد باقیمانده هم در مرحله سوم تبدیل وضعیت میشوند.
رئیس فراکسیون مقابله با آسیبهای اجتماعی گفت: اخیرا شورای انقلاب فرهنگی در خصوص آموزش و پرورش مصوباتی داشته و ظاهرا برای آموزش عالی و سنجش نیز برنامه دارد، اخطار میدهم خلاف قانون اساسی و نظر امام و رهبری عمل نکنید و تبدیل به حیات خلوت دولت و اشخاص نشوید.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که لایحه رتبهبندی بر اساس مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه و در کمیسیون علمی تصویب و به زودی در صحن دولت مطرح و به مجلس تقدیم خواهد شد گفت: امید است نمایندگان اولویت سه فوریتی به رتبهبندی بدهند و همزمان با بودجه ۱۴۰۰ تصویبش کنند.
سخنگوی دولت گفت: اساسا انقلابها نه ساخته میشوند و نه کسی انقلابها را به وجود میآورد بلکه انقلاب ها یک فرآیند اجتماعی هستند و قوانین خاص خود را دارند و براساس این قوائد اجتماعی انقلاب ها شکل گرفتهاند و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قائده مستثنی نبوده است.
نماینده اصفهان در مجلس گفت: آموزشیارانی که فقط یک نفر بیسواد یا کمسواد را به عنوان شاگرد داشتهاند نباید به استخدام آموزش و پرورش درآیند، چرا که این کار برای دولت بار مالی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانشآموزان فارس با موفقیت چشمگیر خود توانستند ۹ مدال از ۳۹ مدال کشوری در المپیاد سلولهای بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح بازرسی سراسری مدارس کشور را اعلام و از ارائه گزارش کاملی پیرامون آن خبر داد.
محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: سند تحول رابط ماست و باید در ساحت تربیتی آن تلاش کرد.امروز دانش آموز تک ساحتی به درد ما نمیخواد بلکه دانش آموز باید اخلاق، درک علمی، اقتصادی و .... را بیاموزد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با پرسون؛