پرسون این بار ذرهبین خود را بر روی عملکرد سازمان نوسازی مدارس گذاشته است و عملکرد چندین ساله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس کشور را بررسی میکند. در این پرونده ویژه با ما همراه باشد.
مشاور وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم اهداف تربیتی به معنای نهادینه شدن ارزشها در وجود دانش آموزان، محقق شود باید موقعیتهای تربیتی ایجاد کنیم، گفت: هیچ موقعیت تربیتی برای بچهها ماندگارتر و اثرگذارتر از اردو نیست.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستورالعملی نداریم که در دو مرکز قانوگذاری تصویب شده باشد گفت: آیین نامه اردوها در شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین کمیسیون ایمنی راهها تصویب شد و دستگاههای ذیربط از جمله اورژانس، هلال احمر و غیره درباره آن نظر دادند.
«سازمان نظام معلمی» سازوکاری است که به باور برخی میتواند مانند سایر نظامهای صنفی ازجمله صنف پزشکان، پرستاران و مهندسان برای معلمان هم تشکیل شود. این سازمان در طول سالهای اخیر بهعنوان خواستهای اساسی مطرحشده و جلسات مداومی نیز برای بررسی طرح تشکیل آن از سوی شورایعالی آموزشوپرورش و مجلس دهم برگزار شد و مراحل اولیه را طی کرد اما پس از شیوع کرونا بلاتکلیف باقی ماند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح ارتقای مهارت برنامهنویسی و سواد دیجیتالی اظهار کرد: «ارتقای مهارت برنامهنویسی و سواد دیجیتالی دانشآموزان و معلمان دوره ابتدایی» در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و رشد یکی از ساحتهای تربیتی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه برای توسعه زبانهای خارجی باید منتظر نتایج حاصل از این مطالعه بمانیم و به تدریج آنها را در برنامههای درسی که به طور ملی و سراسری تدریس میشوند اعمال کنیم گفت: امسال کتابهای آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور آغاز شده است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد گفت: شرایط حضور خانواده شهدای مدافع حرم نیز مانند سایر شهدا است به تعبیر دیگر حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس، مانند دیگر شهدا دیده شده است.
ادامه آموزش مجازی باعث به صدا درآمدن زنگ خطر سقوط سطح سواد نسل آینده شده است و به گفته معاون وزارت آموزش و پرورش، در دوره ابتدایی در دروس مهمی مانند فارسی و مهارت خواندن و نوشتن افت تحصیلی مشاهده میشود.
شیوع ویروس کرونا معادلات و نظم موجود در تعلیم و تربیت و آموزش را به هم زد به طوری که دیگر معلم و دانشآموزان محور اصلی تعلیم و تربیت نبوده و مدرسه از مبدا و مکان اصلی آموزش و پرورش خارج شده است که این مهم دغدغه اصلی والدین و خانوادهها شده چرا که فرزندان به یکباره وارد دنیای آموزش از راه دور و فضای مجازی و گرداب شبکههای آسیب زای اجتماعی شدند.
چکاد یک متد نوین در عرصه آموزش و مشاوره تحصیلی است که با رویکرد خودشناسی و توسعه فردی و با محوریت تحقیق و پژوهش قصد دارد دانشآموزانی نواندیش و پژوهشگر تربیت کند.
سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانوادهها از شیوع امیکرون و اظهار نظرهای برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس، گفت: وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش نظرات خود را ارائه میدهند، در نهایت ستاد مقابله با کرونا تصمیمات خود را به ما ابلاغ میکند تا ما آنها را به ادارات کل استانها ارسال میکنیم. هرچه را که ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ کند قطعا باید اجرا شود.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: از خرداد ماه امسال آماده برگزاری آزمون هستیم. توزیع سهمیه انجام شده و فقط منتظریم که سازمان اداری و استخدامی مجوز برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد که به محض صدور مجوز، ثبتنام آغاز و آزمون برگزار میشود.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از انجام توزیع سهمیه خبر داد و گفت: فقط منتظریم که سازمان اداری و استخدامی مجوز برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد که به محض صدور مجوز، ثبتنام آغاز و آزمون برگزار می شود.