آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم ایجاد آرامش در آغاز سال تحصیلی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس به عنوان یک پروژه عظیم و بزرگ در آموزش و پرورش به شمار می‌آید که کیفیت و چگونگی انجام آن، نماد مدیریت در نظام تعلیم و تربیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
کودکان کار هنگامی که می بینند هم سالان خود درس می خوانند و فرصت های رفاهی، تفریحی و تحصیلی مختلفی دارند؛ در حالی که آن ها از این فرصت ها محروم هستند؛ دائم خود را با آنها مقایسه می کنند و این خود منشاء آسیب های مختلف در آن ها است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال، برای متناسب سازی مدارس به ویژه از نظر تجهیزات سرویس‌های بهداشتی، در حدود ۴۶۰ میلیارد تومان، تأمین اعتبار شده است که این رقم در سال گذشته در حدود ۶۰ میلیارد تومان بود.
از مجلس شورای اسلامی خبرها حاکی از این است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفانی دارد و دو مؤلفه جوانی وزیر پیشنهادی و نداشتن سوابق اجرایی در وزارتخانه آموزش و پرورش دو ملاک مخالفت با وی است.
مطالعات به ترتیب سه عامل را دلیل افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌داند که شامل: عوامل آموزشی، عوامل مربوط به دانش‌آموز و خانواده می‌شود و متغیر عدم تناسب امکانات آموزشی با اندازه اثر ۰.۸۹ درصد بیشترین تأثیر را دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر ارائه خدمات توان‌بخشی به صورت یکپارچه و استاندارد گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹، به‌منظور ارائه خدمات یکپارچه و استاندارد توان‌بخشی، نیروهای توان‌بخشی و مشاوره به میزان ۸ هزار نفرساعت آموزش‌های تخصصی را دریافت کرده‌اند.
تا روزهای آتی آموزش‌وپرورش سکاندار جدید خود را با رای اعتماد نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی خواهد شناخت. طبق دستور جلسه یکصد و بیستم مجلس‌شورای‌اسلامی روز شنبه، ۳۰ مرداد، حسین باغ‌گلی، وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش به عنوان اولین نفر در مجلس از خود و برنامه‌اش دفاع خواهد کرد.
طی هفته‌های اخیر زمزمه بازگشایی مدارس به صورت حضوری از سوی مسئولان ذی ربط تکرار می شد؛ تا جایی که واکسیناسیون فرهنگیان که از مرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، به عنوان یکی از پیش شرط ها و الزامات بازگشایی ذکر و در دستورکار قرار گرفت.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اگر وزیری داشتیم که در یک دوره‌ای نمی‌توانست از رئیس جمهور برای گفت‌وگو وقت بگیرد، خوشبختانه بنده هنوز رأی اعتماد از مجلس نگرفته، تاکنون چندین جلسه با رئیس جمهور گفت‌وگو داشتم.