رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاق نظر نمایندگان در حمایت از نظام رتبهبندی معلمان در سابقه مجلس کم نظیر است، گفت: این نوع فضاسازیهایی که در برخی رسانهها ایجاد شده کذب و اطلاعات غلط است.
پرسون از توزیع نشدن کتاب درسی دانش آموزان گزارش می دهد؛
چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش توزیع کتاب های درسی دانش آموزان را در دست گرفته است تا خیال دانش آموزن و اولیا را در تهیه کتاب با قیمت مصوب راحت کند؛ اما گویا در سال تحصیلی جاری که 40 روز از آن می گذرد هنوز خبری از تحویل کتاب های درسی نیست.
دبیرکل اتحادیه انحمنهای اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه حوزه دانش آموزی کارنامه مطلوبی در زمینه آسیبهای اجتماعی ندارد گفت: از این حیث۳۲ درصد دانش آموزان در معرض خطر، پنج درصد در محدوده پرخطر و یک درصد در محدوده فوریتهای اجتماعی هستند.
مدتی است که موضوع لایحه رتبهبندی معلمان در مجلس و دولت و بین فرهنگیان مورد بحث است و در این لایحه علاوه بر بحث معیشت معلمان ارتقای جایگاه و شأن مقام معلم و افزایش صلاحیتهای حرفهای معلمان مورد توجه است ولی هیچگاه نظام رتبهبندی معلمان به معنای واقعی اجرایی نشده و تحقق نیافته است و هر بار که این موضوع مطرح شده، فقط با کمی افزایش حقوق به پایان رسیده و این موضوع به یک سریال تکراری ناامید کننده برای فرهنگیان تبدیل شده است.
این روزها تلاش میشود تا در حد امکان آموزش حضوری شود و دانشآموزان که نزدیک به دو سال است از فضای کلاس و مدرسه فاصله گرفتند به مدرسه بازگردند. صرفنظر از مباحث مربوط به درستی یا نادرستی این تصمیم که مسوولیتش با ستاد ملی مبارزه با کرونا است، میخواهم به چند نکته پیرامون مدرسه پس از کرونا اشاره کنم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه الگوی بازگشایی ما از ۱۵ آبان به بعد الگوی ترکیبی است که بستگی به ظرفیت مدرسه دارد گفت: مدارس باید حداقل یک روز در هفته باز باشند و امکان ندارد مدرسهای خودش تصمیم بگیرد که آموزش هایش را به طور کامل در فضای مجازی ادامه بدهد. باید حداقل ارتباط با مدرسه برقرار باشد.
بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید که به روال سال گذشته به صورت غیرحضوری آغاز شد، می گذرد؛ با این تفاوت که واکسیناسیون معلمان و دانشآموزان به صورت گسترده صورت گرفته و عزم وزارت آموزش و پرورش به تبعیت از ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس، جدی است. در همین راستا الگویی برای بازگشایی تدریجی ارائه شده، اما همچنان چالشها و ابهاماتی پیرامون بازگشایی مدارس مطرح است.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی بر لزوم اطلاعرسانی و اقناع والدین و مربیان پیشدبستانی جهت ثبتنام نوآموزان پیشدبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تأکید کرد.
دیروز دو ماه از مهلت 3 ماهه ابراهیم رییسی برای معرفی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به پایان رسید و حالا او تنها 30 روز فرصت دارد تا با معرفی گزینه مطلوب خود به مجلس شورای اسلامی، تکلیف تنها وزارتخانه دولت سیزدهم را که همچنان بدون وزیر و زیرنظر سرپرست منصوب رییس دولت اداره میشود، مشخص کند.
نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اجباری بودن استفاده از کتابهای کمک درسی گفت:وزارت آموزش و پرورش چندین بار اعلام کرده که اجباری در استفاده از کتابهای کمک درسی برای مدارس وجود ندارد.
کودکان امروز برای آنکه بتوانند در آینده بهعنوان بزرگسالانی توانمند و پویا فعالیت کنند، باید از تمام حقوق و آزادیهای بنیادین خود بدون تبعیض بهرهمند شوند. حق آموزش، تفریح و استفاده از امکانات و رویداد های عمومی نیز بهعنوان یکی از حقوق و آزادیهای بنیادین که نقش بسزایی در توانمندکردن کودکان دارد، نباید مورد تبعیض قرار گیرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: روند بازگشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعملهای بهداشتی، بر اساس ارزیابی، از اول آبان، آغاز و تا پایان آبانماه تمامی مدارس بازگشایی می شوند.
در سوم شهریورماه بود که حسین باغگلی گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت آموزشوپرورش، نتوانست از مجلس رایاعتماد بگیرد و رئیسجمهور از روز چهارم شهریورماه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد و تا امروز هنوز گزینه اصلی این وزارت برای رایاعتماد به مجلس معرفی نشده است.
سرپرست آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار در حدود ۵۶ درصد مدارس، ۳۷ درصد کلاسها و ۳۱ درصد دانش آموزان (حدود ۴ و نیم میلیون دانش آموز)، از اول مهرماه به صورت حضوری در مدارس آموزش دیدهاند.
نزدیک به دو سال است که از شیوع ویروس کرونا میگذرد اما هنوز راهکار درستی برای سیستم تحصیلی پیدا نشده است. این ویروس منحوس به نحوی در تصمیمگیری مسوولان در شرایط بحران اثرگذار بوده است که در مساله بازگشایی مدارس هم پاسکاری میکنند. از طرفی وزارت بهداشت هشدار آغاز موج ششم میدهد و بازگشایی مدارس را منوط به تصمیمگیری و آمادگی آموزشوپرورش میداند.