آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مدیر فنی شبکه شاد تشریح کرد:

پاک‌شدن محتواهای غیراخلاقی از «شاد»

مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه پلتفرم آموزشی در شاد برای پایه پنجم دبستان تا کلاس دوازدهم در قالب فیلم‌های آموزشی به صورت رایگان طراحی شده است گفت: این در حالیست که کاربران برای استفاده از برنامه‌های «کنکور» و «تیزهوشان» باید اشتراک تهیه کنند و بهره‌مندی از این بخش رایگان نیست.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد، نداریم و توصیه ما هم این است که مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود
تمام موارد مربوط به اعتراضات، انصرافی‌ها و تعیین نیروهای جایگزین آزمون استخدام سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در قالب کارنامه نهایی به‌ روزرسانی شده و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است، در دوره بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.
آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

مسیر آینده کشور از مدرسه ها می‌گذرد

مسیر آینده کشور از مدرسه ها می‌گذرد و بذر پیشرفت و افتخار آینده کشور در مدرسه‌ها کاشته می شود و در همین راستا سند تحول بنیادین بر تربیت چندساحتی دانش آموزان تاکید دارد و تمرکز بر پیشرفت و تربیت همه جانبه فرزندان ایران اسلامی است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت ۱۰۵ هزار مدرسه توسط این سازمان خبر داد و گفت: در زلزله بم، مدارس استاندارد در برابر زلزله مقاوم ماندند، نهضت مقاوم سازی آغاز شد؛ ۶۵ درصد مدارس ناایمن بودند اما اکنون ۱۸ درصد مدارس ناایمن هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تاسیس مدارس شبانه‌روزی سمپاد در دستور کار قرار گرفته تا دانش‌آموزان تیزهوش مدارس محروم که بدلیل بعد مسافت نمی‌توانستند وارد این مدارس شوند، از این امکان بهره‌مند شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان رای اولی در ۱۱ اسفند فرمان ولی را اجابت می‌کنند، نوشت: همه می‌آییم، خانواده‌ها وهمکلاسی‌ها را هم دعوت خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده، زمین‌های مناسب برای ساخت این خانه‌ها در ۱۸ استان تعیین شده است و این خانه‌ها تا پایان دولت تحویل داده می‌شود.
سخنگوی وزارت آموزش‌ و پرورش با تکذیب اخراج دو معلم‌بلاگری که طی روز‌های گذشته اخبار آن در فضای مجازی منتشر شده است گفت: کسی اخراج نشده بلکه به این معلم‌ها «اخطار» داده‌ایم.
با توجه به تداوم بارش برف و باران، برودت و سرمای شدید در نواحی مختلف کشور، مدارس برخی شهرها و استان‌های کشور، امروز «سه‌شنبه، هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲»، تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: قرار است با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم.
چند روز پیش، خبری منتشر شد که در آن پارادوکس عجیبی داشت: «بلاگرمعلم»! تیتر خبر این بود: «ممنوعیت فیلمبرداری بلاگرمعلم‌ها از دانش‌آموزان»