محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

در حمایت از معیشت ماهیگیران انجام گرفت؛

رهاسازی ۸۰ هزار ماهی بومی در تالاب شادگان

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از رهاسازی ۸۰ هزار ماهی بومی در تالاب شادگان جهت حمایت از معیشت ماهیگیران خبر داد.
اخطار سازمان محیط زیست به شرکت نفت؛

نگران آلودگی‌های نفتی هستیم که دیده نمی‌شوند

سازمان محیط زیست کشور طی دو ابلاغیه مراتب نگرانی خود را در مورد حوادث غیرمشهود در زمینه نشت نفت از لوله‌های فرسوده و آلودگی آب‌های زیرزمینی و خاک به شرکت نفت اعلام کرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

هوای قصرشیرین در وضعیت ناسالم قرار دارد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به علت افزایش غلظت آلاینده‌ها و وارونگی هوا، در حال حاضر هوای قصرشیرین برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به منظور پیشگیری از بیماری مشترک انسان و حیوان؛

ادارات کل دامپزشکی و محیط زیست اردبیل تفاهم نامه همکاری امضا کردند

ادارات کل دامپزشکی و محیط زیست به منظور افزایش سطح تعاملات و پیشگیری از بیماری مشترک انسان و حیوان در محل اداره کل دامپزشکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی استان اصفهان پایش شد که در طی این روند برای ۴۰ واحد اخطاریه صادر و ۶ واحد با دستور قضایی پلمب شد.
رییس گروه کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد سازمان محیط زیست گفت بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب به عنوان منبع پژوهشی و همچنین ۵ هزار گزارش فارسی و ۲۴۴ نسخه پایان نامه در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران محیط زیست قرار دارد.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با سنبل آبی در تالاب انزلی از سوی وزارت کشور و برای نخستین بار در ایران خبر داد.
یادداشت/ آیندگان تنها با یک حساب سرانگشتی میزان قدرت و آزمندی دموکراسی در برابر زیستمندی بیوکراسی را تجزیه و تحلیل کرده و مانند قهقهه‌های ما بر رفتارهای نابخردانه مردمان پیش از تاریخ به ریش انسان‌خردمند قرن ۲۱ خواهند خندید و یا شاید هم دیگر انسانی برای خندیدن باقی نماند و ما پایان تاریخ را اینگونه تلخ و بی‌سرانجام رقم بزنیم.
در پی آلودگی آب کارون صورت گرفت؛

شکایت انجمن دوستداران طبیعت از شرکت نفت

مدیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از تشکیل کمیته ویژه این انجمن برای طرح شکایت علیه شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات ایران منطقه اصفهان به دلیل آلودگی آب رودخانه کارون در پی نشت نفت از خط لوله انتقال نفت خبر داد.
به صورت رسمی اعلام شد؛

تکذیب وجود تمساح در دریاچه چیتکر

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از عدم وجود تمساح در دریاچه چیتگر خبر داد و این شایعه را به صورت رسمی تکذیب کرد.