محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۱۴ ابان ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است و تداوم این شرایط تا فردا پیش‌بینی می‌شود. همچنین کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها در اواخر وقت امشب نیز دور از انتظار نخواهد بود.

حدود ۱۵ سال از آغاز ساخت یک تونل ۳۰ کیلومتری در دل رشته کوه البرز برای انتقال آب از سد کرج تا تهران گذشته و حالا با اتمام ریزه‌کاری‌های این پروژه، قرار است حجم زیادی از آب به جای حرکت در مسیر زیبای رودخانه کرج و جاده چالوس مستقیم وارد تونل و به تهران منتقل شود. چیزی که از نظر فعالین زیست محیطی و شهروندان البرزی، پهن کردن فرش قرمز مرگ زیر پای رودخانه کرج و جاده چالوس است.
شهر رییس جمهور پرور؛ همچنان سوگلی دولت و کابینه

غرق اجباری سه روستا به بهانه حیات همسایه!

در حالی که اخبار مربوط به انتقال آب دریای خزر به شهر رییس جمهورپرور سمنان از دوسال گذشته سر زبان ها بود که حالا منابع محلی مازندران خبر از غرق اجباری سه روستا به بهانه حیات این استان می دهند.
هوای تهران در مرز آلودگی؛

پایتخت گرم‌تر شد

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در مرز آلودگی است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اگر سکون و پایداری هوا براساس پیش بینی‌ های سازمان هواشناسی ادامه دار شود، در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح و در آنجا تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

چند روز پیش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از صدور مجوز برای شکار تعدادی حیوان سخن گفت و ظاهرا مراد ایشان از «حیوان» چارپایانی مانند کل، قوچ و آهوی نر و پیر است: «حیوانات نر که بالای 9 سال عمر دارند، می‌توانند شکار شوند، زیرا عمر مفید هر حیوان 10 تا 11 سال است».

به استناد نتایج پژوهش‌های دانشگاهی؛

آلوده ترین مناطق تهران کدامند؟

پژوهشگران یک مطالعه با تهیه نقشه آلودگی هوای تهران، آلوده‌ترین مناطق این شهر را مشخص کردند.

درحالی که هنوز یک ماه هم از پاییز نگذشته است هوای تهران برای پنجمین روز پیاپی آلوده اعلام شد. آلودگی هوا امسال نه تنها نفس‌ها را تنگ و سرفه‌ها را بیشتر می‌کند بلکه باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود.