محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از امروز (۱۹ آذر) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها دور از انتظار نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

گلستان در مورد میانکاله تصمیم‌گیری می کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان عنوان کرد: بر اساس اساسنامه جدید شورای راهبری میانکاله، استان گلستان در تصمیمات مربوط به این پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌ گاه زیست‌ کره سهیم شد.

معاون اول رییس جمهور:

انفال و محیط زیست قابل وقف نیست

معاون اول رییس جمهور از غیرقابل وقف بودن انفال عمومی از جمله محیط زیست و جنگل ها خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: محیط بان منطقه حفاظت شده سبزکوه متاسفانه در درگیری با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز زخمی شد که به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفت.
در حالی که مسوولان باغ وحش ارم ورود ببر نر بعد از شکستن قفس به محوطه ۲ ببر ماده و نزاع بین آنها را دلیل مرگ ماده ببر سفید عنوان می‌کنند کارشناسان حیات وحش این امر را محتمل ندانسته و از وجود ابهام جدی در این مرگ مشکوک می‌گویند.
در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛

لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میقان به هزار و ۱۲۱ عدد رسید

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان لاشه هزار و ۱۲۱ پرنده به وزن یک تن و از طریق بالگرد به مکانی برای دفن اصولی انتقال یافت.
مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها  گفت: هرساله ۱۶ تن در هر هکتار فرسایش خاک در کشور رخ می دهد که تنها با اقدامات آبخیزداری می توان آن را مدیریت کرد.

رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد:

لزوم جابه جایی آراد کوه از طریق سرمایه‌گذاری

رییس سازمان محیط زیست گفت: بدون سرمایه گذاری مشکل محل دفن زباله تهران در آراد کوه حل نخواهد شد و لازم است آراد کوه از این منطقه جابه جا شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه خبر داد:

مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات مارمیشو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و دقایقی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تمامی واحدهای موتورسیکلت سازی در سطح کشور تایید نوع آلایندگی یورو۴ دارند و این اقدام بعد از انجام آزمایش‌های لازم انجام می‌گیرد.
۵۵ میلیون مترمکعب آب از مبدا سد درودزن که به طور مشترک حق آبه تالاب بختگان و کمیجان بود امروز و پس از هشت روز طی مسیر به تالاب کمجان رسید.
به دلیل مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌ها، پیمایش وضعیت پرندگان در تالاب های بین المللی استان کردستان با شدت بیشتری در حال انجام است.
چهار شکارچی غیرمجاز به همراه ۶ قطعه پرنده چنگر و سه قبضه اسلحه در خلیج گرگان و محدوده بندر ترکمن توسط ماموران حفاظت محیط زیست استان گلستان دستگیر شدند.