محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس سازمان جنگل‌ها خبرداد:

صدور سند برای جنگل‌ها و سواحل هرمزگان

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از صدور سند برای جنگل‌ها و سواحل استان هرمزگان به منظور جلوگیری از تخریب و زمین‌خواری خبر داد.
با شروع جاده‌سازی در ماه‌های گذشته

کوه سبلان در مسیر نابودی قرار گرفت

به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران با شروع طرح جاده‌کشی در محوطه کوه سبلان طی ماه‌های اخیر، زیستگاه این اکوسیستم ارزشمند کشور و منظر تاریخی و فرهنگی آن در مسیر نابودی قرار گرفت.
دیده بان محیط زیست ایران اعلام کرد؛

گوزن زرد در یک قدمی انقراض قرار دارد

دیده بان محیط زیست ایران در سال جاری اعلام کرد که گونه گوزن زرد ایرانی در یک قدمی انقراض قرار دارد.
گزارش پرسون از یک ممنوعیت صیادی؛

صید ترال هم به سیاست های دوگانه دچار خواهد شد؟!

«هر که بامش بیش، برفش بیشتر» همان قصه پر درد ماهیگیری، جنوب و صید ترال است. انگار هر که تورش بزرگتر، ماهی اش بیشتر. همان بلایی که سالهاست ترالرها به سر دریا آورده اند. ترال ها از کف دریا همه چیز را جمع می کنند
یادداشت/ در حالی که در نقاط مختلف کشور سازمان‌های متولی حفاظت از تنوع زیستی در حال برنامه‌ریزی برای حفاظت از یوزپلنگ‌، پلنگ، خرس سیاه، سمندر امپراتور و سایر گونه‌های ارزشمند جهت حفاظت از تنوع ژنتیکی اکوسیستم‌های متنوع کشورمان هستند در گوشه‌ای دیگری از کشور لودرها و ماشین‌آلات راه‌سازی در حال تخریب خانه این موجودات با ارزش در کوه سبلان می‌باشد.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که متاسفانه در نگاه دستگاه های نظارتی بحث کنترل آلودگی هوا دورمانده و ما هیچ وقت در پی آن نبودیم که نقشه راه خود را تغییر داده و مسیر توسعه را به گونه ای طی کنیم که کمتر دچار این معضل شویم.
پرسون کارنامه محیط زیستی ترامپ را بررسی می‌کند؛

رئیس جمهور مصرف‌گرا و تخریب‌گر

به نظر می‌رسد کارنامه ترامپ نه تنها در سیاست‌خارجه، آموزش، بهداشت و فرهنگ مردود می‌باشد بلکه در حوزه محیط زیست میراث‌دار یکی از سیاه‌ترین کارنامه‌های ریاست‌جمهوری طول تاریخ آمریکا است و می‌توان او را مصرف‌گرایی تخریب‌گر و قاتل هزاران انسان بی‌گناه نامید.
رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی:

آلوده کردن هوا حرام است

رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: برخورداری از هوای پاک حق مردم است و آلوده کردن هوا که می‌تواند به خود و دیگران آسیب برساند تعرض به حق‌الناس و حرام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: متاسفانه بعد از بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که پلنگ تلف شده در ارتفاعات شهرستان خواف به دلیل حمله سگ‌های گله و در اثر پارگی حنجره پلنگ اتفاق افتاده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر شهرستان نهبندان وضعیت مناسبی در زمینه مدیریت پسماند ندارد و اگر شهرداری اقدامات اصلاحی خواسته شده را آغاز نکند پرونده نهبندان به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: پلیس راهور آنطور که باید در انجام وظایف خود موفق نبوده، شاید اجرای برخی اقدامات به پول نیاز داشته باشد اما پلیس راهور می تواند بدون پول هم کار کند مثلا می تواند با جدیت تمام خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و دودزا را متوقف و از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری کنند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در قبال قانون مدیریت پسماند عمل کنند و هیچ پسماند صنعتی و خطرناکی نباید بلاتکلیف در طبیعت رها شود.
از جمله صنایع آلاینده ای که در استان اصفهان فعال است و به واسطه سال ها فعالیت سهم بسیار زیادی در آلوده کردن محیط زیست این استان داشته است، باید به کارخانه ذوب آهن اشاره کرد؛ کارخانه ای نامدار و قدیمی که مدیرانش ترجیح می دهند با پرداخت سالانه عوارض آلایندگی، خود را از قصوری که در این حوزه مرتکب می شوند، تبرئه کنند.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن را مهمترین آلاینده‌های هوای تهران ذکر کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۲ هزار پلاک سنگین در تهران که عمدتاً ساختمان‌های بلندمرتبه هستند، روی گسل قرار دارند و با وجود مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر ممنوع بودن ساخت و ساز در این منطقه هنوز هم شاهد ادامه این روند هستیم.
مدیر کل حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در سال جاری ۹۳ مجوز شکار برای دو گونه کل و قوچ وحشی در ۴ منطقه قرق اختصاصی در استان‌های یزد و کرمان صادر می‌شود
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: دی اسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق ۲ و نیم میکرون آلاینده‌های اصلی هوای تهران هستند.