محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مهمترین اخبار

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

بارش باران و برف در کشور طی امروز و فردا

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و وزش باد در کل کشور طی امروز و فردا خبر داد و اعلام کرد: از اواخر وقت فردا سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و طی روزهای چهارشنبه تا جمعه جوی آرام همراه با افزایش دما برای کشور پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در برخی استان‌ها خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
رحمت که حالا به یکی از نمادهای شهر کرمانشاه تبدیل شده، امروز وارد ششصد و دومین سال زندگی خود شد تا نشانی از علاقه و اهمیت اهالی کرمانشاه به طبیعت باشد.
تصویب "قطعنامه اجلاس تهران" در سازمان ملل متحد، دستاورهای مهمی را در پی دارد که "کاهش آلام هموطنان مرزنشین" و "ملزم شدن همه کشورهای جهان برای اقدام علیه گرد و غبار" از مهم‌ترین این دستاورها هستند.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی از وقوع بهمن، کولاک برف، احتمال قطعی برق و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی خبر داد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در نوروز ۱۴۰۳ هم طرح ایران پاک و مسیر سبز را به تمامی استانداران ابلاغ کردیم تا برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های محیط‌زیستی پاک و سالم بهترین شرایط فراهم شود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بعد از ظهر امروز (۱۳ اسفند) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از دامنه‌ های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. همچنین در غالب مناطق کشور تا روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.