محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مهمترین اخبار

مدیرکل دفتر زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: اگر بخواهیم بگوییم کجاها گسترش وسیعی دارد تقریباً می‌توان گفت در اکثر دشت‌های ایران که در آن‌ها کشاورزی به طور گسترده انجام می‌شود و وابسته به منابع آب زیرزمینی است پدیده فرونشست با شدت و حد متفاوت در حال پیشرفت است.
رئیس گروه نرم افزار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نقش هوش مصنوعی در مدیریت بهتر منابع آبی، حفاظت از جنگل‌ها، کشاورزی بهینه و ... ، چالش‌های بهره‌گیری از آن برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را برشمرد.
کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی افزایش ابر، رگبار باران و رعدوبرق در نیمه شمالی کشور از وزش باد شدید در ۵ روز آینده در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی خبر داد.
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین:

ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در استان قزوین

بهروزی،کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: تداوم رگبار‌های همرفتی به علت ناپایداری‌های جوی و گذر امواج تراز میانی جو تا پایان هفته همچنان در سطح منطقه ادامه خواهد داشت.

وضعیت هوای اصفهان خطرناک می باشد

در اصفهان نمی شود نفس کشید

هوا امروز در سه منطقه اصفهان و شهر کاشان در وضعیت خطرناک آلودگی است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه به سبب تداوم فعالیت سامانه همرفتی، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، توفان موقت و گرد و خاک محلی مناطق مختلف استان را در بر خواهد گرفت.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره ورود دادستانی تهران به مسئله آفت‌زدگی و خشک شدن درخت‌های پارک جنگلی چیتگر ضمن اشاره به اینکه دادستانی در بسیاری موارد خودشان مسائل را پایش می‌کردند و به صورت میدانی وارد می‌شدند و از لحاظ قانونی موضوعات را پیگیری کردند، گفت: جا دارد از دادستانی محترم که ارتباط بسیار تنگاتنگ و میدان مدارانه‌ای با سازمان حفاظت از محیط زیست داشته تشکر کنم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آتش‌زدن زباله‌ها یکی از مشکلات آلودگی هواست به‌ ویژه در حاشیه جنوب و جنوب غرب تهران که آلودگی هوا را به‌ شدت افزایش می‌دهد و بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست پایش‌های شبانه دارد و برای مراکزی که تمکین نمی‌کردند پرونده قضایی تشکیل شد.
کیفیت هوای تهران عصر امروز /شنبه/ از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۶ به مرز آلودگی و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با تشریح اقدام این پلیس در جلوگیری از توزیع ۷۰ تن گوشت فاسد گفت: این محموله از کشور مغولستان وارد شده بود که به دلیل بوی تعفن لاشه ها از خروج کامیون‌ها جلوگیری شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه دمای اهواز از ۵۱ درجه عبور کرد گفت: خطر گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مزاع و مراتع با افزایش دما و استقرار توده هوای گرم وجود دارد.