محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف، وزش باد شدید و کاهش دما در ارتفاعات کشور طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: طی این مدت انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی و … مخاطره‌آمیز است.
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز شنبه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: بارش گسترده برف،‌ باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در راه است.
هفته‌نامه تایم در گزارشی با اشاره به این که «سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال تاریخ بود»؛ پیش‌بینی کرده که «سال ۲۰۲۴ ممکن است از سال گذشته هم بدتر و گرم‌تر باشد».
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه زمستان گرم عامل اصلی فاصله بین درنای «رویا و امید» است، گفت: امیدواریم با داشتن زمستان نرمال در سال آینده، «امید» برگردد و «رویا» را با خود ببرد.
شهردار منطقه ۶ تهران گفت: آلاینده‌های موجود در پساب کارواش‌ها شامل چربی، روغن، فسفات، جوهر نمک، هیدروکربن‌ها، دوده، ذرات، عناصر سنگین در بنزین است که به شکل خطرناک موجب آلودگی گسترده آبهای سطحی و سفره‌های آب زیرزمینی و مشکلات زیست محیطی خواهد شد.
با توجه به سرریز شدن برخی رودهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای باز کردن دریچه سدها و رهاسازی آب فرا رسیده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشورگفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه) شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی، طبیعت گردی و … مخاطره‌آمیز است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بهره برداری صنعتی و حضور گردشگران در حوض سلطان باید بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی باشد،گفت: مسأله ما ساماندهی وضعیت بهم ریخته کنونی است که موجب تخریب این زیستگاه می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: پسروی آب دریای خزر حدود ۱.۵ میلیون مترمربع محدوده شهرستان‌های ساحلی غرب مازندران را خشک کرده است.
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: طرح‌های جامع کشور به ویژه در حوزه‌های زیر ساخت نیازمند پیوست‌های اقلیمی با تایید سازمان هواشناسی به عنوان مرجع حاکمیتی داده‌های وضع هوا و اقلیم در کشور است.
در نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اصحاب رسانه مطرح شد:

در قزوین 3619 حلقه چاه غیرمجاز، پر و مسلوب المنفعه گردیده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در راستای سازگاری با کم آبی و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در استان از سال 93 تاکنون 3619 حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه جویی 335 میلیون مترمکعب آب، پر و مسلوب المنفعه گردیده است.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب کشور و ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه به ایران خبر داد.
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور از ثبت دمای زیر صفر درجه برای نیمی از مراکز استان‌های کشور خبر داد.