محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی و بارش برف و یخبندان صبح امروز یکشنبه شهر همدان با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان کشور اعلام شد.
فرمانده پناهگاه حیات وحش بیستون استان کرمانشاه گفت: با تلاش محیط بانان این پناهگاه یک شکارچی غیرمجاز با کوله پشتی حاوی لاشه ۲ راس بز وحشی شناسایی و دستگیر شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی با اشاره به اینکه در دنیای امروز و در ایران نیز مردم در وضعی به سر می برند که می شد خیلی بهتر باشد، گفت: فارغ از هرگونه نظری که نسبت به سامان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داریم، یک اصل را باید در نظر بگیریم که آیا ما از حکمرانی خوب برخوردار هستیم؟ حال این حکمرانی می خواهد مدعی دینی باشد، مدعی لیبرالیسم یا سوسیالیسم باشد. آیا از ابتدائیات یک حکمرانی خوب برخوردار هستیم، که این موضوع در نتیجه کار مشخص خواهد شد و نه در ادعاها.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست هنگام عملیات گشت در یکی از مناطق شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی شدند.
یک پژوهشگر حوزه اقیلم و تغییر اقلیم شش آسیب احساسی، اقتصادی، اجتماعی، اکولوژیکی، سیاسی و جسمی را از جمله مواردی دانست که به وسیله تغییرات اقلیمی زنان را تهدید می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از بارش پراکنده در حوزه مرتفع محور چالوس خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی از ساعت سه بامداد بارش سنگین آغاز خواهد شد.
در روزهای برفی و بارانی در بیشتر نقاط کشور، دمای هوا هم روند کاهشی داشته و در حال حاضر ایستگاه توچال با دمای هوای ۱۵ درجه زیرصفر سردترین نقطه کشور محسوب می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه محیط زیست حمایت می‌کنیم، گفت: برای اولین بار ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان با تخصص‌های مختلف را طبقه‌بندی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کردیم.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

تهران در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پایتخت در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد، گفت: انجامنا، دهلی‌نو و بغداد، آلوده‌ترین و کانبرا، همیلتون و سن‌خوآن، پاکیزه‌ترین پایتخت‌های دنیا هستند.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: این بارش‌ها می تواند بخشی از کمبودهای جدی بارش‌ها در برخی مناطق را بهبود بخشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان" به مسئله پیشگیری بهتر از درمان است توجه نمی‌کنیم"گفت: وزارت صمت و جهاد کشاورزی باید گام‌های اساسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از تغییر اقلیم بردارند.
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: روند افزایش دما و کاهش بارش در بیشتر کشور‌های غرب آسیا رخ داده بیشترین افرایش دما در ایران و عراق رخ داده و بیشترین کاهش بارش در افغانستان و آذربایجان رخ داده و ترکیه عربستان پاکستان و ... نیز تحت تاثیر مساله تغییر اقلیم قرار دارند.