مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

وضعیت جوی استان تا چند روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد، در بخش‌های جنوبی استان همراه با غبار محلی و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلفات انسانی زلزله‌ای که برای تهران پیش بینی می‌شود با نظرات مختلفی که کارشناسان ارائه می‌کنند حدود ۳۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر پیش بینی شده، که یک فاجعه جهانی است و نیازمند فکر اساسی برای پیشگیری و کاهش تلفات و خسارات در این زمینه هستیم.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: دمای هوای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا پایان وقت امروز مورد انتظار است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در زمینه تامین شیرخشک در بازار کمبودی نداریم، در خصوص احتمال تعطیلی هفته آینده به علت گرما گفت: در این خصوص هنوز تصمیمی اخذ نشده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.
پهنه‌های بزرگی از جنوب و شرق اروپا روز سه‌شنبه در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفتند و سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد که احتمال افزایش خطر ناشی از گرمای شدید هوا که این قاره و نیز آسیا و آمریکا در برگرفته است، وجود دارد.
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه زلزله امروز سه شنبه با بزرگی ۳.۶ جنوب شرق استان تهران خسارتی در پی نداشت، گفت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد کل جمعیت ساکن در اطراف رومرکز این زلزله بالغ بر ۱۱ و نیم میلیون نفر است.
«در ماجرای تجمع روز شنبه (۱۷ تیر) جانبازان درباره مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج شد.»
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

پیگیری قضایی ترک فعل مسئولان در ماجرای آلودگی هوا

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت آلودگی هوا بر سلامت شهروندان، خواستار برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان در موضوع آلودگی هوا شد.
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت شهرسازی اظهارکرد: طبق مطالعات انجام شده حدود ۱۰۰۰ ساختمان بلند مرتبه بالای ۱۲ طبقه بر روی گسل ساخته شده‌اند که نیمی از این ساختمان‌ها در منطقه یک تهران واقع شده‌اند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۷.۴ و حداقل آن به ۳۱.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.
سیلاب و پس از آن وقوع زمین لغزش پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر به ویژه در رویداد‌های شدید آب و هوایی در فروردین ۱۳۹۸ و مرداد ۱۴۰۱ نیز تجربه شده و با صدمات و خسارات قابل توجه به اموال و زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده است. در سیلاب و زمین لغزش اخیر با قطع آب در شهر تهران نیز مواجه شدیم.