مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۷.۴ و حداقل آن به ۳۱.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.
سیلاب و پس از آن وقوع زمین لغزش پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر به ویژه در رویداد‌های شدید آب و هوایی در فروردین ۱۳۹۸ و مرداد ۱۴۰۱ نیز تجربه شده و با صدمات و خسارات قابل توجه به اموال و زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده است. در سیلاب و زمین لغزش اخیر با قطع آب در شهر تهران نیز مواجه شدیم.
رئیس سازمان اورژانس:

زایمان دو هزار نوزاد در آمبولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور به فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود خدمات درمانی، تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 1.7 میلیون تن تراشه‌های سنگ و گل و لای وارد منطقه سیل‌زده چالوس شده است، گفت: در تلاشیم تا عملیات تخلیه تونل‌های آسیب‌دیده از سیل را طی روزهای آینده انجام دهیم.
رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی پرهیز کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، در محل پایگاه پلیس راه کرج- چالوس با تشکیل جلسه اضطرار خواستار توجه و دقت نظر مسؤولان ذیربط به منظور جلوگیری از بروز حادثه مجدد در محور کرج- چالوس و همچنین مناطق مستعد سیل استان شد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در محل‌هایی که تماشاگران در ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند هیچ نگرانی بابت ایمنی و سازه‌ای وجود ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از اعلام وضعیت زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و باد شدید خبر داد و در خصوص استحکام سازه‌های نیمه‌کاره و تابلوهای تبلیغاتی در این استان‌ هشدار داد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده، از وقوع باران در نقاط مختلف کشور و پدیده گردوغبار در استان‌های غربی خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق خبر داد.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی استان تهران وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران برای فردا و روز پنجشنبه ( ۴ خرداد) در ارتفاعات شمال استان و روز جمعه (۵ خرداد) در ارتفاعات نیمه‌شمالی و برخی مناطق نیمه‌غربی استان گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
فرماندار اهر گفت: : به دنبال بارش سیل‌آسای باران و تگرگ، خسارت قابل‌توجهی به باغات، اراضی کشاورزی، واحدهای مسکونی، راه‌های ارتباطی و سایر زیرساخت‌های روستاهای شهرستان وارد شده است.